Image and video hosting by TinyPicVurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilal uğruna, ya Rab, ne güneşler batıyor!

25 Nisan 2013 Perşembe

Bel bükücü faturalar

Ülkeme aşıgım ülkemi için ölürüm ah şu faturalarda olmasa ..Anasını satim 1.300 maaş giriyor eve 500 ü faturalara gidiyor sanki işletme işletiyoruz her ay faturalara verdigimiz paralardan belimiz bükülüyor birde üniversitede kardeşim okuyor iyice belimiz bükülüyor belki okulu aynı şehirde olsa o kadar yük olmazda farklı şehirde olunca haliyle gidiyor para su gibi maaş mı alıyoruz
 yoksa aldıgımız gün  ayın sonu mu oluyor belli değil.Faturarlar o kadar yüksek ki her faturada gözlerimiz yuvalarından çıkıyor 98 lira elektirik 40 lira su 64 lira internet 33 lira ev telefonu ve daha bir sürü fatura bugün faturalı cep telefonlarından birini kapattırdık kardeşim diyor ki 1 ayda sadece 1 kereligine 15 dakika konuştum telefonum hep kapalıydı gelen fatura 81 lira :S Arkadaş bu ay dinimiz imanımız gevredi vergilerde gelince para 0 ı buldu..Şimdi bunu niye yazıyorum dert mi yanıyorum hayır belkim bir devlet büyügü nette surf yaparkene yazımı görür de azcık insaf eder şu pahalılıga bir çözüm getirir diye düşünerek yazıyorum..Makarnada çok yemiyoruz ki pastaya dönelim öyle bir durumda yok ortada oyh hayat oy çok pahalısın ...Turkcell faturalı hat kapattırmaya 50 lira para aldılar  kapattırmak bile para.
Bari kafa dagıtmak için evlenip bir bebek yapsam da sevsek  ama o da masraflarıyla para ister ..Bebekten önce evlilik için para gerekli.ammmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ne dersem diyim öylede böylede biz böyle yaşamaya mahkumuz galiba...


Boys Over Flowers Dizisinin 2. Sezonu var mı?


Gel gelelim bu duruma bugün çok  blog yazdım ama görünce de dayanamadım bu konuyla ilgili bir kaç yorum atayım dedim...Tuhaf çok tuhaf bizim milletimiz ..Bütün kore dizi çeviren ve ya yayınlayan siteler ısrarla yok deseler de bizim  millet   2. sezon var mı 2. sezon var mı deyip duruyorlar ...

Kaç Gündür Nerdeydim???

Geçen haftanın  kalp kırıkları ve yogunlugu üzerime çökmüş kalmıştı canım sıkkındı ve hiç bir şey yapmak içimden gelmiyordu...Gittim biraz toparlandım ve geri geldim.Ha birde kardeşim bu hafta evde  vizeleri bitti  hemen kendini eve attı 1 haftadır bilgisayar başından  kalmıyordu yarebbim deli etti  beni...Git çık dışarı ne bilim oyna kendi kendine yanlışmıyım evde oturmaya mı geldin ? :D
Her neyse işte böyle blogcum  kendi kendimi egitmeye karar verdim...Arkadaş  canlısı benim aldıgım kararlar şunlar;

*Artık kimseye deger verilmeyecek

*Haddinden fazla düşünülüp o kişi için gerekli mevzu inadına söylenmeyecek

*Kişi sana senin içinde gerekli bir mevzuysa mesaj atarsa pisligine ayy 2-3 gün önce ben onu ögrenmiştim denilecek

*Konuşurken dinlenicek ama cevap verilmeyecek verilse bile üstünkörü bir şekilde verilecek

*Kendini ne olursa olsun hiç bir konuda kullandırmayacak

*Laf söylenince ya da laf sokmaya çalışınca biri sen göt olmadan o göt olacak

*En önemlisi ne olursa olsun maddi manevi destek çıkılmayacak yani kara gün dostu değil iyi gün dostu olunacak.


kurallarım bel ki çocukça gelebilir blogcum gülebilirsin de ama ben  çok kırıldım be blogcum bunları becerebilirsem benden iyisi yok dünyada bana  o çççççoook  süper arkadaşlarımın  yaptıgının aynısını yapmaya çalışcam artıkın böyle  kimseye eyvallah yok.


Bir Aşk Hikayesi -Fox Tv


Bir aşk hikayesi dizisini izlemeyen var mı? Kaldı mı?

Varsa o zaman hemen izlemeye başlasın  şiddetle bu diziyi tavsiye ediyorum ..İnanılmaz akıcı ve güzel bir konusu var ..Dizi iki çocugun yetimhaneye bırakılmasıyla başlıyor ...Kore dizisi I'm Sorry, I Love You dan  esinlenilmiş bir dizi...

19 Nisan 2013 Cuma

+35 Hangi ülkenin Telefon Kodu

Son 1 aydır gece gündüz annemin telefonuna çağrı geliyor +35 alan koduyla o kadar sinir bozucu ki zırt pırt sürekli çağrı bırakılıyor farklı numaralardan...
En son sabrım dün gece taştı gecenin  3 ü  telefona çağrı bırakıldı yok böyle bir şey dedirtti...



17 Nisan 2013 Çarşamba

Hayal Kırıklıgı

Bunca yıl hep gamsız sorumsuz çevremde bir olay oldugunda duyarsız kalabilen ve bu şekilde yaşayabilen bir insandım..Babamı kaybedince aslında büyüdügümü farkettim...İçime kapandım dışarı çıkmaz oldum herkesle ilişkimi kestim.Asosyal bir  yaratık olup çıktım...Peki bunun bi nedeni varmıydı niye böyle olmuştum? Bu gün bi kez daha anladım..Aslında herkesin kendini düşündügünü farkettim..Ben okadar salak o kadar ahmak biriyim ki kendimden önce herkesi düşünüyorum, en son kendimi niye bunu yapıyorum bilmiyorum..Safmıyım aptalmıyım?Bir insan dostunu  kötü gününde  anlıyormuş..İnsanlar   babam öldügünde sadece üzüldüler vah vah ah ah dediler ama biride çıkıp  ALLAH kahretsin demedi ki nasılsın  ne düşünüyorsun noluyor hayatında ...Niye hiç bi dostum bunu
 sormadı..Niye biride çıkıp benim onların kötü
zamanında oldugum gibi   kanadının altına almadı korumadı..Sadece bir nasılsın zor mu..Yalancıktan bari bi sms atmak 1 saniye bile almazdı...Ben çok yalnızım blogcum boguluyor gibiyim bazen...Derdimi paylaşcak kimsem yok sürekli neşeli kız  oyunu oynamakta sıktı..İnsanların beni kullanmasından bıktım biri der  şu işim var  o yüzden arar ötekinin sms için lirası yoktur ondan arar  digerinin  anlamadıgı birşey olmuştur aöfle ilgili ondan arar..Bugünde herkese mesaj atıyorum bak bu olmuş  haberin olsun diye gelen msjlara bak 3 gün oldu senin haberin yok  mu?Naparsın böyle arkadaşı..Çok kırıldım be blogcum..Hiç kimseye güvenmiyorum güvenim kalmadı sonunda yok ettiler hepsini..Sanırım ben bu hayatta hep yalnız kalıp yalnız yaşlanıp yalnız ölcem...Artık hiç bi umudum yok ne koca bulurum ben bu saftirik halimle ne de dost bulurum..Anca kendimi  kullandırır dururum...İyi geceler blogcum sabırla okudugun için teşekkürler çok dolmuştum  bi kaç senedir bir yere  yazmasan ya da birine anlatmasam çatlıcaktım artık..




Günün Sözü:
Düşünmekten utanmıyorsan, söylemekten de utanma... Montaigne

16 Nisan 2013 Salı

Karadayı ve 20 dakika SEUL ULUSLARARASI DRAMA ÖDÜL TÖRENİ adayı oldu


Geçen yıl Fatmagülün Suçu ne? ve Ezel dizisi Aday gösterilmişti bu yılda
SEUL ULUSLARARASI DRAMA ÖDÜL TÖRENİ'ne Karadayı ve 20 Dakika dizisi en iyi dizi dalında  Aday gösterildi


List More Yaparak bulup Kırmızı Küçük Kalbe tıklayarak Buradan Oy Kullanabilirsiniz: http://www.seouldrama.org/en/


Not : istediginiz kadar oy kullanabliyorsunuz .... Sınırı yok iki  diziye de  oy verebilirsiniz.

geçen yıl ki Ezel dizisi özel ödülünden  bir video umarım bu yılda yaşarız :)  böyle gurur verici şeyleri



Falım Fallanmış

Dün  canım bir sakız çekti  bir sakız çekti inanamazsınız resmen  dilimi filan çiğnemeye başladım o derece..Bende bir  5 li falım sakız alayım dedim ..Bilirsiniz  sakız manileri meşhurdur ilk diş sakızda bu  yazı çıktı...
''gökyüzüne bakacak yıldızları sayacak sevdiğin çekik gözlü bakışları pek sıcak''
Belki bir çoğunuzda çıkmıştır ama çekik gözlü  erkekleri seven onlardan hoşlanan biri olarak bende çıkması beni çok sevindirdi heyecanlandırdı...Aklımdan şu geçti acaba bu maniyi yazan çekik gözlülerden mi hoşlanıyordu..

14 Nisan 2013 Pazar

Kutlu Dogum Haftası 14-20 Nisan

selam blogcum;
kutlu dogum haftası bugün başladı biliyorsun  her yıl 14-20 nisan arası etkinliklerle kutlanır ..Kafama takıldı bunu da araştırdım ve seninle hemen paylaşma geregi duydum bak neler bulmuşum seninle bir paylaşayım.. 
 kutlu dogum haftası nedir ?
Kutlu Doğum Haftası, İslam peygamberi Muhammed bin Abdullah'ın en yaygın kabul edilen miladi doğum tarihi olan 20 Nisan tarihini içinde barındıran hafta Pazartesi'den Pazar'a kadar'dır.

 ozaman mevlid kandili nedir?
Mevlit ;Mevlid, doğum zamanı demektir. Mevlid gecesi, Rebiul-evvel ayının 11. ve 12. günleri arasındaki gecedir. 
Peygamber efendimizin doğum günü, bütün Müslümanların bayramıdır

peki ikiside aynı anlama geliyorsa neden tarihleri farklıdır?
Biri Nisan ayında kutlanır.Diğeri ise Rebiul-evvel ayında kutlanır.

Sebebi de şudur;


Mevlit Kandili, Hicri takvimdeki Rebiülevvel ayının 11. gününü 12. güne bağlayan gece kutlanır.Peygamberimizin dogum gecesi olarak bilinir. Bu gün, bizim kullandığımız Miladi takvimde her yıl değişiyor.. 



Kutlu Doğum Haftası , Miladi takvimin 571 yılındaki Hicri takvimin Rebiülevvel ayının 12. gününde kutlanır. Bu gün de Miladi takvime göre tam olarak 20 Nisan 571'e denktir ve Kutlu Doğum Haftası da bu günü içine alan hafta olur.Bu şekilde peygamberimizin dogumunu yıl içerisinde iki kez kutlamış oluyoruz İlk nur cemaati tarafından başlatılan(Nurculuk, Said Nursî'nin risalelerinde açıkladığı fikirlerine dayanan, 20. yüzyıl başlarında doğan İslâmî hareket.) ve diyanet işleri tarafından desteklenerek,sevgili peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v)'in miladi takvime göre dogumunun 20 nisan oldugunu öne sürerek;Türkiyede ki bir kısım müslümanın kutladıgı hafta haline gelmiştir.Etkinlikleri ise 1989 yılından ihtibaren başlamıştır..Tek Türkiye 20 nisan oldugunu iddia ediyormuş ayrıca okuduklarıma göre de şu yazıyordu ...


vikipedi: Dünyada İslam peygamberi Muhammed’in 20 Nisan’da doğduğunu iddia eden Türkiye’den başka bir ülke yoktur. Muhammed’in doğum tarihi kesin olarak bilinmemekte ve bazı kaynaklarda 570, bazı kaynaklarda da 571 yılı olarak geçmektedir. Bu konuda detaylı bir çalışma yapan Hindistanlı Müslüman ilim adamı Prof. Muhammed Hamidullah"ın araştırmalarında ve hesaplamalarında göre Muhammed’in doğum tarihinin 12 Rebiulevvel (17 Haziran 569) olduğunu doğru veya doğruya en yakın tarihi olarak ortaya koymaktadır.Kuran'da Kadir Gecesi dışında önemli bir gece yoktur. Bunun dışındakiler Muhammed peygamberden yıllar sonra başlayan gelenekselleşmiş uygulamalardır.

yani anlayacagınız gerçekte  kutlu dogum haftası Türkiyede'ki bir kısım  müslümanın   kutladıgı  hafta haline gelmiş hani benzetmek gibi olmasın 23 nisan 29 ekim gibi özel ve önemli gün olarak..Gerçekte kandil olan  mübarek gece olarak geçen mevlid kandiliymiş..Bence ikisi de kutlanabilir  peygamberimizi  ne kadar anarsak ne kadar hatırlarsak bu maneviyatımız açısından daha iyi hal alır ..Araştırırken  çogu insan  bir sürü şey yazmış bu konu hakkında kafam bayagı da bir karıştı ..Ama  fazla  ibadet göz çıkarmaz..Sadece kutsallaştırma  ya da  mübarek geceler haline getirmeyelim yeter...






12 Nisan 2013 Cuma

Yıldızlı Parıltılı Fare İmleci - Mouse Sparkle Code

İzleyici yine ben geldim bu seferde fare imlecimi parıltılı yaptım  begendin mi? Imm ben begendim yeni fare imlecimi sende yapmak istersen al sana kodları ...

Kendi blog linkinizden: Tasarım >Yerleşim>Gadget Ekle>HTML/JavaScript>İçerik>Kaydet


Tumblr içinse: kendi profilinden: Kişiselleştir>HTML'i Düzenle>Kodların En altında yani sonunda </body>kod</html> vardır bu ikisinin arasına kodu ekle>Önizlemeyi Güncelle>Görünüm>Kaydet>Kapat



bu siteden alınmıştır ... http://www.snazzyspace.com/tumblr/mouse-sparkles.php


Siyah parıltı

10 Nisan 2013 Çarşamba

Lale'ler Açtı Bahar Geldi


Sabah kuş sesleriyle uyandım çok güzeldi...Uykunun içinde  bir sürü  kuşun cıvıltısını duyunca güne daha başka başlıyorsun ...ve Dün  tomurcukta olan laleleri bugün açmış olarak gördügümde  çok sevindim  baharın geldigini hissediyorum..Ankara da bugün tam bir bahar havası var güneş çok güzel hava hem üşütüyor hem terletiyor ikisinin arası bir durumda.Yani  hırka ile dolaşılacak  bir havası var...Baharın yazın gelmesine seviniyorum fakat bir yandan da üzülüyorum..Bu yıl Ankara ya hiç kar yagmadı yagsa bile şöyle serpiştirdi gitti...Kışı kış olarak yaşamadı Ankara hiç.İsterdim ki her sene gibi yollar  felç olsun ne bilim  kar dizlerimize kadar çıksın..Kış dediginde öyle olmaz mı?Kar topu oynarsın okullar tatil olur  ve eline sıcak içecekler alıp dışarıda kartopu oynayan çocukları izlersin.Güneş,yağmur,rüzgar gibi kar'a da ihtiyacı var bu doganın...Dogamızın değiştigini hissediyorum ne yazı yaz gibi ne kışı kış gibi yaşıyoruz...Bu çok üzücü umarım tam anlamıyla  kış bitmeden  bir kar görebiliriz..Umarım insanlar  bilinçlenir ve dogayı iyice maffetmeyiz..Çünkü ben ve benden sonra gelecek nesilin de  mevsimine göre yaşamasını istiyorum.


9 Nisan 2013 Salı

Yaprak Sarması Tarifi

Bu hafta teyzem iş yerinden izin alıp 1 haftalık tatil yapmaya başladı...Tatilinin çoğunu da bizim evde geçirdi her gün bir şeyler yaptık çok eğlenceliydi ...Bu günde canımız yaprak sarması çekti.Malzemeleri hazırladık ve annemle teyzem sarmaya başladılar .O sırada ben bunu da paylaşırım ki blogum da dedim ve onlar sararken fotoğraflarını çektim.Sizle de Tarifini paylaşıyorum...İşte Tarif;

4 Nisan 2013 Perşembe

Blog Müziğimi Kaldırdım

Geçen gün başlattıgım  oylamada oy kullananlara teşekkür ederim..
Oy sonucu kaldır diyen  fazla çıkınca bende göz ardı edemedim ve müzik çubugumu blogumdan  kaldırdım  artık sessiz bir profile sahibim ... Alışmışım ya birde her girişimde  müzik çubugu arıyorum tuhaf oldu ama böyle sanki daha iyi oldu gibi..Profil artık çok  kasmıyor ...
Yinede profilimden  müzik çalsın istiyorum diyen varsa anlatımım burda ...
İyi akşamlar...

Yıllara Göre Tavsiye Edebilecegim Kore Dizileri

Yine ben ve  kore dizilerim çok fazla kore dizisi izlediğimi geçen söylemiştim :) Yıllara göre aklıma gelen kore dizilerini siye gifleriyle birlikte attım fakat  gifleri  orijinal boyutuna alınca acayip şekilde  gifler kastı  eger ki giflerin üzerine tıklarsanız   büyün ekranda orijinal halini görebilirsiniz..Aklıma gelirse başka diziler ve ya izlersem  bu konuyu  güncellicem.. Umarım yardımcı olmuşumdur...
Uyarı:


Benim fikrimi alarak aynı düzende öneri açan arkadaşlar neden kendi stilinizi yaratma geregi duymuyorsunuz üste bir iki cümle yazıp alta afişleri sıralamayı geçtim birde yüzlü yüzlü afişleri de bu post içinden alıyorsunuz.Ben bir afiş için bile en az yarım saat aradım afişlerin arasında seçim yaptım..Bu fikir için bile günlerce uğraştım diğer bloglara göre farklı olsun diye  düşündüm fakat siz ne yapıyorsunuz hazır fikir hazır post var nasıl olsa deyip benim günlerce uğraştığım emegimi yarım saatte blogunuza açıyorsunuz.Bu biraz ayıp olmuyor mu? Birazcık özgün bir blog olmaya çalışın kendi fikrinizi tarzınızı yaratın ki okuyucunuzda fark yaratın.

Benim blogumdan aldıgınız herhangi bir fikri herhangi bir afişi herhangi bir düzeni blogunuzda izinsiz kullanıyorsanız hakkım haram olsun.

Taklitler aslını yaratırmış derler ama ben taklit istemiyorum.Çünkü bu blog benim sizin kopyala yapıştır bloglarınız gibi olsun istemiyorum.Sizin için eğlence ya da iş olan bu blog alemi benim için bir yaşam tarzı ve siz her dakika benim yaşam tarzıma tecavüz ediyorsunuz.

Ha birde benden size bir iyilik daha; bu şekilde post açan arkadaşlar size geçmiş olsun.Zaten en büyük cezayı size Google verecektir.Hep benimle uğraşacak değil ya biraz da Google sizle uğraşsın.Emin olun Google salak değil hemde hiç değil.Lafın kısası ayvayı zaten yemişiniz benim ahıma baştan gerek kalmamış..

Lee Seung gi 'nin Evi Sam Sung Dong

Selam naber gençlik;
Nasılsın blogcum..Beni sorarsan eh işte az  rahatsızım  ama yinede neşem çok şükür yerinde...Bu gün yine elf elf  super junior haberlerine  bakayım  diye bir kaç  başka ülkenin sitesine girdim ..Aa birde baktım  sevimli şeker karakter  Lee seung gi bu adamın gamzesine bayılıyorum..Dizilerini izlerken o gülüyor ben eriyorum o gülüyor ben eriyorum...Yok böyle tatlılık yok böyle güzellik..Adam hem güzel hem sempatik hem şeker  insanın öpesi yanaklarını sıkası ne bileyim ısırası geliyor ...Bi içsel olarak canı çekiyor yani... Ama nerde bizde öyle şans  ancak rüyalarda ve  bilgisayar karşısında onu görebiliriz... Habere göre işte yaşadıgı ev  ;
Apartmanın dışı
Salonu bu şekildeymiş.
Yatak odasına bayıldım.
Oturma odası
Oturma odası
Banyosu
Kolidoru (çok uzunmuş :D )
Banyosunun farklı versiyonu

*Kaynak:   (Arkadaşlar alırken bu  kaynagı belirtin de ne olur ne olmaz...) http://en.korea.com/leeseunggi/board/lee-seung-gis-house-in-sam-sung-dong/

yaşadıgı evin örnek dairesi olabilir.

3 Nisan 2013 Çarşamba

2011 Begendigim Kore Dizileri Top 10

Selam okuyucu;
Daha Önce 2012 nin son günlerinde 2012 nin en iyi top10 unu yapmıştım hatırlarsınız...
http://renklitirtil.blogspot.com/2012/12/2012-izledigim-kore-dizileri-top-10.html
Şimdi de demin izledigim dizilere bakarken neden 2011 inde yapmayayım dedim ..

Uyarı:


Benim fikrimi alarak aynı düzende öneri açan arkadaşlar neden kendi stilinizi yaratma geregi duymuyorsunuz üste bir iki cümle yazıp alta afişleri sıralamayı geçtim birde yüzlü yüzlü afişleri de bu post içinden alıyorsunuz.Ben bir afiş için bile en az yarım saat aradım afişlerin arasında seçim yaptım..Bu fikir için bile günlerce uğraştım diğer bloglara göre farklı olsun diye  düşündüm fakat siz ne yapıyorsunuz hazır fikir hazır post var nasıl olsa deyip benim günlerce uğraştığım emegimi yarım saatte blogunuza açıyorsunuz.Bu biraz ayıp olmuyor mu? Birazcık özgün bir blog olmaya çalışın kendi fikrinizi tarzınızı yaratın ki okuyucunuzda fark yaratın.

Benim blogumdan aldıgınız herhangi bir fikri herhangi bir afişi herhangi bir düzeni blogunuzda izinsiz kullanıyorsanız hakkım haram olsun.

Taklitler aslını yaratırmış derler ama ben taklit istemiyorum.Çünkü bu blog benim sizin kopyala yapıştır bloglarınız gibi olsun istemiyorum.Sizin için eğlence ya da iş olan bu blog alemi benim için bir yaşam tarzı ve siz her dakika benim yaşam tarzıma tecavüz ediyorsunuz.

Ha birde benden size bir iyilik daha; bu şekilde post açan arkadaşlar size geçmiş olsun.Zaten en büyük cezayı size Google verecektir.Hep benimle uğraşacak değil ya biraz da Google sizle uğraşsın.Emin olun Google salak değil hemde hiç değil.Lafın kısası ayvayı zaten yemişiniz benim ahıma baştan gerek kalmamış..

İşte 2011 yılının benim gözümde top 10'u;

Havuç Tatlısı Tarifi

Geçen gün annemin günü vardı.Günde değişik tarifler arıyordu... Eline bu güzel tarif geçti ...Ama  annemin ilk denemesi oldugu için  korkarak yaptı.Gün günü  geldi çattı    bu yaptıgı  tatlıyı ikram ederken az çok eli titredi .. :) Ama herkes o kadar begendi ki annemden tarifini aldılar üstüne bir kaç  kez daha  bu tatlıyı yapmasını istediler...En son olarak  kardeşimin arkadaşları ve  akrabalarımızda begenip  tarifini isteyince bende bir bloguma  bu tarifi atayım da okuyucumda bu tarifi denesin o da bu  güzel tatlıyı tatsın dedim... Umarım sende begenirsin..

İşte Tarif;

2 Nisan 2013 Salı

Ziyaretçi Defteri

Merhaba bloguma hoş geldiniz;
Ben Zühal 1989 Ankara doğumluyum.Ankara'da yaşıyorum.
2010-2012 yılları arasında zor bir dönemden geçtikten sonra, 
kendimi anlatabilmek adına bir blog açmaya karar verdim 
ve 
26 Aralık 2012 Çarşamba günü blogumda yazı yazmaya başladım.
Bu post altında bana görüşlerinizi,tavsiyelerinizi,sorularınızı 
ve 
blogumla ilgili yazmak istediklerinizi yazabilirsiniz.
İyi eğlenceler.
^_^


Buralarda ben varım;
Tasarım:Sawako Kuronuma