Ah Yasa,Vah Yasa


Sayın Cumhurbaşkanımız yasayı onaylamış  şimdi haberim oldu  benim :D Tüh küfürlü post attım blogum kapanır mı bilemedim şimdi asdfghjklşl neyse canımız sağolsun napalım :D
İlk gördügümde sempatik  başkan naptın sen dedim (Abdullah Gül ' ü severim sempatik bulurum tatlı adam )  üzücü  geldi onaylaması üzdü beni beklemiyordum  neyse ilerleyen zamanlarda ne gibi  zararları olcak bizlere görcez  ama ondan önce 10 madde nelermiş bi bakalım; 

İşte 10 maddede internet sansürü Yeni internet yasası:

1- Anahtar kelimelerle "uygunsuz içerik" belirlenip sayfa kaldırılabilecek.

2- Sansür, URL adresi tabanlı yapılabilecek:

3- Yer sağlayıcı yurtdışındaysa bile erişim engellenebilecek. DNS değiştirerek bir siteye girilemeyecek.

4- Hâkimler, 24 saat içinde sansür kararı verebilecek. "Zararlı" içerik çıkarılmazsa, 500-1.000 TL arasında günlük para cezası kesilecek.

5- Hosting firmaları her kullanıcının izini sürebilecek. Her kullanıcının internetteki faaliyeti kayda alınarak bir-iki yıl saklanacak.

6- TİB başkanına internet sitesi erişim engelleme yetkisi verilecek.

7- Birliğe gönderilecek olan "erişimin engellenmesi kararı" 4 saat içinde uygulanmak zorunda.

8- Erişim Sağlayıcılar firmalar, kullanıcıların hangi sitelere girdiğini kaydedip 2 yıl boyunca saklayacak.

9- Bilgisayar ve akıllı telefonlardan internete bağlanan 34 milyon kullanıcı tek tek fişlenecek.

10- İnternetteki içerikler sayfa bazında da engellenebilecek.


Hayırlısı olsun bakalım umarım bizler için   en dogru karardır bu yasa  ( açıkcası pek sanmıyorum ve desteklemiyorum kararı ) ...Anam aklıma takıldı şimdi ben bolbol dizi izliyorum kore dizisi  ya  siteler kapanırsa omo omo düşüncesi bile kalbimi hoplatıyor naparız ozaman biz :(  Neyse ben yinede iyi niyetimi kullanıp başımızdakilerin bizi bu tarz konularda bogmayacagını  düşünüyorum dedigim gibi hayırlısı neyse o olsun ...



Yorum Gönder

0 Yorumlar