Ben Bu Bayramdan Bir şey Anlamadım 1. gün

Başlıktan da anlaşıldıgı gibi ben bu bayramdan  hiç bir şey anlamadım ...Herkes tatile gitmiş kimsede bayram havası yok sanki normal bir günmüş gibi geliyor.Bu gün 1. gündü ve sadece  bir aile geldi   daha ne kapı çaldı ne bir şey.Hepimiz  en şık kıyafetlerimizle bütün gün misafir bekledik ama  kimse gelmedi.İşin tuhafı beklerken zamanda geçmiyor arkadaş.Normal günde sorun yokken  bütün gün  beklenti içinde mi oluyoruz ne  bi sıkıcı bi zaman uzunmuş gibi geliyor...Küçüklügümü hatırlıyorum da evlerde bi telaş olurdu her evde o bayram havasını hissederdik..Sokaklarda insanlar  bayramlaşmak için olurlardı çocuklar kapıya gelirlerdi şeker toplarlardı ev bir dakika bile boş kalmazdı  hatta yaptıgımız tatlılar sarmalar börekler biter bayramın son  gününe azıcık  pastaneden  tatlı alınır yeniden börek yapılırdı..Şu an yaptıgımız  hazırlıkların hiç biri yenilmedi öylece duruyor görünen o ki sanırım  bayramın sonunda  kendimiz yiyeceğiz.Ah eski bayramlar ah  şimdi insanlar bayramı dini   bir bayram değil tatil  günü olarak görüyor herkes deniz kenarlarında  güneşleniyor.Eskiden olsa  hemen  bütün kardeşler baba evine giderlerdi sonra akrabalara giderlerdi gidilmezse ayıp olacagını düşünürlerdi el öpmek  yaşlı , çocuk  sevindirmek çok  önemliydi. Peki ya şimdi değişen ne modern  hayata ayak uydurmak mı ?...Gelecek nesli merak ediyorum şimdiden çünkü  onlar bayramı bayram gibi görmüyorlar öyle yetişmiyorlar ilerde büyüdüklerinde  bayram  değilde tatil oldugunu  düşünecekleri aşikar...Gitgide yozlaşan gelenekler sanırım bir gün yok olacak tamamen unutulacak keşke  gelenek açısından 90larda yaşasaydık diyor insan...Bakalım bayramın ikinci günü nasıl geçecek yine yazarım...

Yorum Gönder

0 Yorumlar