İncirli Cevizli Tarçınlı Kek Yapılışı

Son Günlerde tatlı krizim çok tutuyor malum diyette olunca daha fazla  insanın gözü tatlı arıyor  resmen damarlarım çekiliyor tatlı diye.Bende düşündüm taşındım ödül günümde kendime kek yapıcam çogunu komşulara yedircem azıcıgını da kendime alıcam dedim ki dedigimide yaptım herkese kek gönderdim bana 2 dilim bir şey kaldı ama o da  nefsimi köreltti.İlk defa denedigim bu keke bayıldım.Normalde incir sevmeyen  komşular bile  ertesi gün tarif istediler.Şimdi incirli kekimin tarifini vereyim size;
İncirli Cevizli Tarçınlı Kek 


Malzemeler:
4 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
4 su bardağı un
 (yeteri kadar gelmezse  ekleyebilirsiniz ya da  3 su bardağı yapabilirsiniz)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanelin
6-7 tane kuru incir
1 çay bardağı ceviz
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri bir kapta güzelce çırp
Süt ve unu ekle çırp
Kabartma tozu,vanelin ekle çırp
Tarçın ve cevizi ekle çırp
(ceviz içleri  elle bölünmüş olsun fazla ufalamayın)
Sonra;
Katı yağı  ile  kabımızı  güzelce  yağlıyoruz.
Üzerine biraz un  serpiyoruz.
Hamurun birazını  kaba boşaltıyoruz
Sonra küp küp dogranmış  incirleri  rastgele serpiştiriyoruz  
Üzerine kalan hamuru boşaltıyoruz.
Fırın ayarınıza göre ben 150 derecede pişirdim 20 dakika kadar pişiriyoruz.
Bir çatal  ve ya bıçakla hamuru  kontrol ediyoruz  pişip pişmedigini anlamak için.
İlk 15 dkk fırını açmayın hamur kabarmaz.
Dipnot: Sıvı yağ kullanmayın kabı yağlarken kek fazla yaglı olur.
Dipnot2: Ceviz yarım çay bardağı ve incir 6-7 taneyi geçmesin hamuru indiriyor agırlık yapıyor iyi kabarmıyor.

Afiyet olsun :)



Yorum Gönder

0 Yorumlar