Maknae Nedir?

Sohbet ederken -''Grubun maknaesi imiş.'' dediğimde. -'' O ne demek ki?'' diyen dostlarım oluyor.Bu yüzden yeni yeni bu kelimeyi duyanlar için yazı yazmam gerektiğini düşündüm.


Özellikle K pop dinleyenlerin sıkça karşılaştığı terimdir bu aslında.Bildiğim anlamdan farklı bir anlamı var mı diye çeviri bölümünü kullanmak istedim maknae yazıp Türkçeye çevirdiğim de Joo hyun çıktı. Google görsellerde aradığımda ise karşıma SNSD Seo Joo Hyun(Seohyun) çıktı.(Düzenlemeyi yapan bir SONE mı? asdfghjklşl) Sonuç olarak bildiğim anlamından başka bir anlamı yokmuş .
Şimdi gelelim anlamına.Kore de bir toplulukta,bir grupta olan en küçük yaşta ki kişiye maknae denir.O grupta diyelim ki çoğunluk 30 yaşında sende 29 yaşındasın yinede yaş anlamında küçük olduğun için sen bir maknaesindir ya da aynı yaşıt ama ay farkı olarak hepsi senden büyük yine sen maknaesindir. Kore'de de yaş ile alakalı bir saygı olduğu için, o maknae olan kişinin halini düşünün.Artık çocuk muamelesi mi görür, yoksa diğer büyük yaşta olanlar çok fazla saygı mı ister bilemiyorum.Fakat;bana göre bu şekilde insanları vasıflandırmak çok saçma geliyor.

Yorum Gönder

39 Yorumlar

  1. Bende exo maknesi sehun dediklerinden merak ediyodum öğrenmiş oldum teşekkürler :-) ^-^

    YanıtlaSil
  2. valla çok saol abla bts de de jungkook maknae imiş.Çok merak ediyordum . Bende bir maknae yim -.- Da nasıl okunuyor :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıldığı gibi okunduğunu biliyorum ben. Rica ederim tatlım. :*

      Sil
  3. Çok teşekkürler merak ediyordum ben de 😉😇😄

    YanıtlaSil
  4. korece turkce gıbı degıl demı okndugu gıbı yazılmıyoo cok merak edıyorum korece hakkında bılgı verır mısınız renklı tırtıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunduğu gibi yazılması imkansız başta en basitinden bizim gibi latin alfabesi kullanılmıyor, hangul alfabesi kullanılıyor. Korece ile ilgili pek fazla bilgim yok maalesef dikkatimi çeken bir dil olmadığı için araştırmadım. :)

      Sil
    2. korecan heolin03 Şubat, 2017 04:38

      Hiç eğitim almadan Korece okumam yazmam var. Aslında okunduğu gibi yazılıyor ancak dil kurallarından dolayı bazı harfler değişiyor. Mesela ㄹ(R,L) normalde bu harf böyle ama L yazabilmek için iki tane ㄹㄹ olması gerekiyor. R harfi ise kendinden sonra sesli bir harf gelirse R diye okunur. Şimdi kafan karışacak o yüzden dil bilgisini araştırman lazım. Ama biliyor musun ben hiç dil bilgisine çalışmadan başardım bunu. Tabii hiç kolay olmadı😄. Sadece mantığı kavra yeter. Birsürü yazı okudum. Googleda koreceyle ilgili yazan yazıların büyük bi kısmını okudum.. Buda benim şizofrenik ruh halim işte..😂😄

      Sil
    3. Ne kadar güzel azmini tebrik ederim. Süpersin eğer vaktin olursa kursuna git sertifika al ilerde iş anlamında işine yarayabilir. Bu kadar götürdüysen ileri götür kazancın olur. Fakat unutma sbir kağıt parçası çok çok önemli. Ya üniversite de bölümünü oku ya da bul bir yerlerden kursuna git es geçme bu durumu. :)

      Sil
  5. Saol merak ediyodum anlamını senin sayende öğrenmiş oldum :3 Bu arada Seungri maknaeyimş ❤

    YanıtlaSil
  6. Gomvayo (sağol) abla ASTRO grubunda moonbin rocky ve san ha da maknaeymiş bende merak ediyodum

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, aslinda bazi tahminlerim vardi fakat tam emin olamiyordum. vet fazla k-pop dinledigim icin rastima cikiyor bu kelime. BTS JonKook maknae imis. yerim ama ya fsdkjhg neyse...Ha bu arada herkes nasil okunuyor diye soylemis. Yazildigi gibi okundugunu biliyorum ben. Cunku bir kereinde BTS sohbet programlarina cikiyor ya, orda Suga demisdi sanirim. Hangi program oldugunu unuttum simdi. neyse ben niye uzattim sohbeti fgkdhg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun değil bilgilendirme için teşekkür ederim umarım birilerinin işine yarar. :)

      Sil
  8. Çok saol exo da Sehun a hep maknae diyorlardı demekki anlamı buymuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üye ayrılsa da EXO M'in maknaesi Tao, EXO K'nin Sehun'du, şimdi sadece Sehun evet. :)

      Sil
  9. Yook sung jea en tatlı maknaae

    YanıtlaSil
  10. Ben de maknaeyim ya yasıtlarımın hepsi olmuş 18 ben hala 17 yim ya 😯

    YanıtlaSil
  11. bende exo'nun bi roportajında 'sehun bende exo'nun maknaesi' deyince aklımdaki soru işaretleri felan en sonunda burdaydım bilgi için tşkler

    YanıtlaSil
  12. BTS üyelerinden birinin duruş ismi golden maknea merak ettmistim baktım tabiki benim jungkookumun sn küçükleri olduğu icinmis demekkk

    YanıtlaSil
  13. Aydınlattığın için sağol

    YanıtlaSil
  14. BTS' yi çok seviyorum. Hele ki maknae Jungkook'u daha çok seviyorum. be bir gün gerçekten Kore'ye gitmek istiyorum. Bilginiz için de çok teşekkür ederim.♥♡♥♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün hayalini gerçekleştirirsin. :)

      Sil
  15. Ben BTS yi çok seviyom hatta bir tane kalemleği korede Yapıldı diye aldım jxjjajs korecanlığın dibine vurdum smsnsns

    YanıtlaSil
  16. Blackpink'te de lisa maknae bende hep arastıyodum ama yani youtube den arastırıyodum daha şimdi geldi aklıma gogleden arştırmak ��

    YanıtlaSil
  17. Ben de maknaeyi manken zannediyodum🙊🙉🙈 Blacpink maknaesi Lisa deyince bi dergide araştırmak istedim çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. 😀😀maknae duyan buraya qacmiş ve her kes öyrenmiş menim kimi

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)