2015 Begendigim Kore Dizileri Top 10

Rahatlıkla bütün bir yıl oturdum dizi izledim yazabilirim. Gerçekten bu yıl benim için dizi yılı gibi bir şey oldu. Yanlış anlamayın sadece Kore dizilerinden bahsetmiyorum. Çin, Japonya, Tayland, Tayvan, Hindistan, Amerika ve Türk dizilerinden de bahsediyorum. Artık o kadar çok alt yazılı dizi izledim ki normal televizyon izlerken bile alt yazı arar oldum. Fakat maşallahım var özel hayatıma günlük yaşamıma hiç etki etmedi. Bu yüzden programlı yaşamanın ne kadar güzel bir şey olduğunu bu yıl bir kez daha anladım.Çok uzatmadan geleneksel top 10 listemi sizinle paylaşmak istiyorum.Zevkler tartışılmaz elbet belki bana güzel gelen dizileri siz sevmeyebilirsiniz ya da size güzel dizileri ben sevmeyebilirim. Bunu göz önüne alarak top 10 listemi incelerseniz sevinirim.

Uyarı: 
Benim fikrimi alarak aynı düzende öneri açan arkadaşlar neden kendi stilinizi yaratma geregi duymuyorsunuz üste bir iki cümle yazıp alta afişleri sıralamayı geçtim birde yüzlü yüzlü afişleri de bu post içinden alıyorsunuz.Ben bir afiş için bile en az yarım saat aradım afişlerin arasında seçim yaptım..Bu fikir için bile günlerce uğraştım diğer bloglara göre farklı olsun diye düşündüm fakat siz ne yapıyorsunuz hazır fikir hazır post var nasıl olsa deyip benim günlerce uğraştığım emegimi yarım saatte blogunuza açıyorsunuz.Bu biraz ayıp olmuyor mu? Birazcık özgün bir blog olmaya çalışın kendi fikrinizi tarzınızı yaratın ki okuyucunuzda fark yaratın.


Benim blogumdan aldıgınız herhangi bir fikri herhangi bir afişi herhangi bir düzeni blogunuzda izinsiz kullanıyorsanız hakkım haram olsun.


Taklitler aslını yaratırmış derler ama ben taklit istemiyorum.Çünkü bu blog benim sizin kopyala yapıştır bloglarınız gibi olsun istemiyorum.Sizin için eğlence ya da iş olan bu blog alemi benim için bir yaşam tarzı ve siz her dakika benim yaşam tarzıma tecavüz ediyorsunuz.

Ha birde benden size bir iyilik daha; bu şekilde post açan arkadaşlar size geçmiş olsun.Zaten en büyük cezayı size Google verecektir.Hep benimle uğraşacak değil ya biraz da Google sizle uğraşsın.Emin olun Google salak değil hemde hiç değil.Lafın kısası ayvayı zaten yemişiniz benim ahıma baştan gerek kalmamış.. 

İşte Top 10 Listem;
1.Kill Me, Heal Me
2.She was Pretty
3.Oh My Venüs
4.Reply 1988
5.The Village Achiara's Secret
6.Mask
7.Falling For Innocence
8.Sensory Couple
9.In Time With You
10.Angry Mom


Gelelim yılın özel en çok Kore fanları arasında konuşulmuş genel kitlenin dikkatini çekmiş, sevilmiş,çoğu insandan güzel yorumlar almış iki dizimizi yazmam gerekiyordu ama bu yıl üç dizi yapmaya karar verdim.Bu yıl çok fazla iyi dizi vardı haliyle hemen hemen çoğu dizi Türk fanlar arasında popüler oldu. Fakat üç dizi var ki bayağı bir konuşuldu. Bu yüzden bir dizi de tamamdım ama iki dizi arasında çok kaldım.Bu yüzden bu yıl üç diziyi özel olarak paylaşacağım.Ben aslında başlamadan evvel D-Day dizisi çok sevilir çok tutulur diye bekliyordum ama çoğunluk dizi sevmedi, dizi ilerledikçe mantık hataları olduğu konuşuldu son olarak da çeviri geç gelince dizi ancak tanıtım fragmanının yükselişiyle kaldı.
Bu üç diziye gelince;
İlk dizi Yong-Pal dizisiydi.Aman ALLAH'ım,bu dizi ülkesinde bile bu yıl en çok reyting alan dizi oldu.Ne konuşuldu ne konuşuldu.Sosyal medyada nereye baksam Yong-Pal rüzgarı esiyordu.Dizi bir tıp dizisiydi ama bir yönden de sürükleyici bir diziydi.Her ne kadar Kim Tae Hee için yattığı yerden para kazandı deseler de dizi kendini izletti.Bence izlemediyseniz güzel öneri olabilir.


İkinci dizi Blood dizisiydi.Ülkesinde eh işte şöyle böyle bir izleyici kitlesine sahip olsa da Türk fanlar tarafından dizi başka bir boyut kazandı.Yani;eğer ki Türkiye de bu dizi yayınlansa,eminim ülkesindeki reyting sayılarından daha çok sayı alabilirdi.Dizi tıp dizisiydi ama fantastik bir tıp dizisiydi.Bir vampir ve bir doktorun aşkını anlatıyordu.Bence reytingleri daha yüksek olması gereken bir diziydi.


Sonuncu ve benim aklımı karıştıran diziye geldik sıra.Bu liste için hep aklımda iki dizi varken yılın son günlerinde birden Remember dizisi başlayıverdi.Böyle başlarda küçük küçük konuşuldu.Bölümler ilerledikçe,dizi daha iyi anlaşılınca konuşulması çığ gibi büyüdü.Bu yüzden de kafamı çok karıştırdı.Diziyi nasıl yazsam,nasıl anlatsam bilemedim.Listeye alsam mı almasam mı onu da bilemedim.Bende sonunda ekleyim ekstra bir dizi olsun dedim.Böyle sizi sürükleyecek,gerim gerim gerecek,hatta adaleti sorgulatacak türde bir dizi.Bence bu diziye bir bakın derim.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Ben 2015 dizi hızına pek yetişemedim galiba listenin yarısından fazlasını daha izleyemedim :/ İnşallah bu yıl hepsini izleyebilir ^^ Ellerine sağlık *

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 da bol bol ''Güncel'' dizi izlersen hızına yetişirsin. :3

      Sil
  2. Bu sene hiç dizi izleyemedim. İzlediysemde çok az. Üzgünüm ama yapacak bir şey yok.
    Listedekileride tatilde izlemem lazım:D

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle yazın için ellerine sağlık. :) Bence bu üç dizideki en büyük sorun ilk bölümlerinin çok iyi başlamış olup ilerleyen bölümlerde nasıl diyeyim biraz daha sarpa sarması. Yada Korelilerin deyimiyle makjang tarzı olması. Şimdi fark ettim de top 10 daki listelerden çoğunu izlememişim. İzlediklerimin de hala yarısındayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorunu tek sen değil herkes yaşıyor. Bütün diziler aynı geliyor belli süre sonra. Tabi yeni başlayanlar için Türk dizilerine nazaran farklı ve güzel geliyor ama yıllardır izleyen için sadece klişe olmuş bir dizi haline geliyor. Bütün senaryolar aynı ama işleyiş zaman, mekan ve oyuncular farklı gibi geliyor. Hemen hemen bütün türde Kore dizilerini izledim 2007 den bu yana Kore dizisi izliyorum ve rahatlıkla yazabilirim ki hep şu oluyor dizi sürtüşmeyle başlıyor, ortalara dogru aşk başlıyor, sonlara dogru ayrılık ve mutlu son. Tabi çoğu dizi de de aynı obje aynı replik ve ya aynı mekan kullanılabiliyor. Misal sarı şemsiye vazgeçilmez bir objedir ya da kızın sırtta taşınması gibi bir çok şey hepsinde aynı şey işleniyor bu da haliyle klasik yapıyor. Fakat bir gerçek var ki ne olursa olsun kopamıyorsun izlemeye devam ediyorsun. :) Yarım bıraktığım şimdiye kadar çok nadir dizi oldu genel olarak farklı konularda diziler seçmeye özen gösteriyorum ama ne kadar farklı olur orası kesin değil. :3

      Sil
  4. Bloğunuzu severek takip ediyorum ^^ Listedekilerin zaten büyük çoğunluğunu izlemem sebebiyle izleyecek bişey bulamamaktayım ^^ Sadece mümkünse , bence liste yerine dizi önerilerinize , böyle iki üç resim veya gif (gif iyidir, gif candır) eklerseniz , kısacık ta bi konu ve yorumunuzu katarsanız dizi önerileriniz tadından yenmeyecek ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri için çok teşekkür ederim. O şekilde yapmıyorum sebebi ise o şekilde yazan blog çok bu yüzden benim tüm önerilerim bu şekilde oluyor. Üsteki sekmelerden K-Drama&Film sekmesinden başka önerilerime de ulaşabilirsiniz. :)

      Sil
  5. Blood gerçekten çok güzel bir diziydi. Netizenler sağolsun daha yayınlanmadan diziyi eleştirip, reytinglerini etkilediler. Kore dışında dizi birçok ülkede yayınlandı ve çok beğenildi, olumlu yorumlar aldi dizimiz. Koreliler ön yargıyla yaklaştıklarından diziyi begenmediler. Son olarak sizin beğenmiş olmanıza sevindim ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Blood demişken dizide ki aşk gerçek oldu ve çiftimiz kısa zaman önce evlendiler.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle oldu netizenler dizi film sektöründe büyük faktörler. Evet çok güzel bir aşk yaşadılar ve evlendiler. Bir yastıkta kocasınlar. :D

      Sil
  6. ben bu listede BEAUTİFUL GONG SHİM dizisini görmek isterdim. bence oh my venus dizisi kadar güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığınız dizi 2016 yapım. Bu post 2015 yapım. Yani bu postu yazdığımda yazdığınız dizi ile ilgili haber bile yoktu. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)