18 Ağustos 2016 Perşembe

Bodrum Masalı (Dizi)

Fragmanlar dönmeye başladığı andan itibaren oyuncuları sebebiyle merakla beklediğim bir dizi olmuştu. Aslında dönem içi dizisi değil yaz dizisi olacağını düşünüyordum ama dönem içi dizisi oldu. Genç oyunculardan bir kaçı harici neredeyse hiç birini tanımıyorum. Köklü oyuncuları zaten tanımamak mümkün değil.

 Açıkçası bu diziyi izlemek benim için çok tuhaf bir deneyim olacak. Şöyle ki, genç oyunculardan Alperen Duymaz, Hilmicem İntepe, Dilan Çiçek Deniz ve Serhan Onat'tan hiç hoşlanmıyorum. Yani nasıl denk geldi bilmiyorum ama özenseler bu kadar olurdu. Adeta bana inat toplamışlar gibi oldu. Fakat bu durum şans vermememe engel olmadı. Tam tersi tüm ön yargılarımı bir kenara bırakıp izlemenin daha doğru olduğunu düşündüm. Dizi ilerledikçe Alperen Duymaz'a karşı ön yargım yıkıldı yazabilirim. Kendini oyunculukta geliştirmiş olması hoşuma gitti. Bildiğim kadarıyla bu üçüncü yapımı, ilk iki yapımında yerinde saydığını düşünürken bu yapımda gözle görülür şekilde kendini geliştirmişti. Daha gerçekçi oynaması, izleyiciye duyguları geçirmesi rol arkadaşlarıyla daha uyumlu olması ilk bölümde dizinin kahramanı olmasına sebep oldu. Umarım ilerleyen bölümlerde daha fazla yükselir ve çizgisini bozmaz. Alperen harici diğer oyunculara hala aynı mesafedeyim. Hilmicem'i ilk defa izleyeceğim için nasıl bir oyunculuk sergiliyor bilmiyorum tamamen Survivor odaklı olarak düşüncelerim sabit ama oyunculuğuna göre değişir mi bilmiyorum. Dilan Çiçek Deniz hala aynı oyunculukta. Kendini geliştirmemiş ve ortalama olarak devam ediyor gibi gözüküyor ön yargım kırılır mı bilmiyorum ama oyunculuğunu iç beğenmiyorum. Keza Serhan Onat'ın da oyunculuğu böyle geliyor. Dizinin ilerleyen bölümlerinde umarım ön yargılarım kırılır.

 Dizinin öne çıkan oyuncularından biri Ezgi Şenler oldu. İlk dizisi olduğu halde çok doğal ve samimi bir oyunculuğunun olduğunu düşündüm. İlk dizisinde bu kadar doğalsa yolu da o kadar parlaktır diye düşünüyorum.

 Dizinin usta yani başrol oyuncularının oyunculukları hakkında yazı yazmak benim haddime değil ama şunu yazabilirim ki Timuçin Esen ve Şevval Sam'ı birlikte izlemek acayip bir haz verdi. İki sevdiğim usta oyuncunun bir arada olması diziyi adeta gözümde efsaneleştirdi. Timuçin Esen en son 2014, Şevval Sam ise 2015'de çok tutulmayan bir dizi de oynamıştı. Bu yüzden ikisi de kendini bayağı özletmişti. 

 Konusu bilindik bir konu olsa da işleyişi açısından bence güçlü bir işleyişe sahip. Zaten oyuncular dolu dolu olduğundan konusu boş olsa bile oyuncuları götürürdü diye düşünüyorum. İlk bölüme göre herhangi bir bölümünde sıkılmadım. 

 Yalnız dizi de biraz gençlik havasından mı nedir konu ve ya işleyiş benzemediği halde Medcezir dizisinin havasını aldım. Sanki o dizi kadar havalı bir yapım olacağını hissettirdi. İnşallah dizi konusunu bozmadan devam eder. Yani anlayacağınız tam şans vermelik bir dizi olmuş. Gerek konusu, gerek oyuncuları, gerek dizinin türü çok hoş. İlk bölüme göre de yolu açık görünüyor bence hiç durmadan izleyin derim. Ben çok sevdim, umarım sizler de seversiniz.

Dizi reytinglerde yayın zamanı, 2. sırada, tekrarı ise 10. sırada tamamladı. 
BODRUM MASALI

Tür: Gençlik, Romantik, Dram
Yapım: TMC
Yapımcı: Erol Avcı
Yönetmen: Mehmet Ada Öztekin
Senaryo: Başar Başaran, Emre Özdür
Proje Tasarımı: Reaksiyon Film
Uygulayıcı Yapımcı: Engin Sarıal
Görüntü Yönetmeni: Sedat Yücel
2. Yönetmen: Nezaket Coşkun
Sanat Yönetmeni: Burhan Türk
Yayın Kanalı: Kanal D
Günü: Perşembe
Saati: 20.00
Başlangıç Tarihi: 18 Ağustos 2016
Konu: 
Evren Ergüven pek çok otel sahibi varlıklı ve hırslı bir adamdır. Karısı Yıldız çocukları Ateş ve Su ile birlikte İstanbul'da görkemli bir hayat sürmektedir, Otellerinin büyük kısmının olduğu Bodrum'da ise ikinci bir kadınla kurduğu gizli bir yaşamı vardır. Evren'in bu düzeni art arda verdiği yanlış kararlar neticesinde gelen hızlı iflasıyla tamamen bozulur.
Ailenin elinde avucunda Bodrum'da Yıldız'ın babasından miras eski bir ev ve küçük bir otelin yarı hissesinden başka bir şey kalmamıştır. Ergüven Ailesi lüks yaşamlarını terk etmek, o köhne eve taşınmak ve küçük otelle hayata yeniden başlamak zorundadır artık.
Ne var ki otelin öbür yarısı Evren ve Yıldız'ın hayatları boyunca adını ağızlarına almamaya yemin ettikleri birine aittir. Faryalı adıyla tanınan kişi Yıldız'ın Evren'den önceki sevgilisidir. Evren'e kalırsa Yıldız onu hiç unutmamıştır. Yıldız'ın ise Evinin tam karşısına taşınan kocasının bodrumdaki sevgilisinden henüz haberi yoktur. Bütün bu sırlardan habersiz olan Ateş ve Su kolejden hayallerinden arkadaşlarından zengin ve güvenli hayatlarından kopacak Bodrum'da hayatın ve ailelerinin hiç bilmedikleri yüzünü öğreneceklerdir. Her yıl tatile gelip zengin arkadaşlarıyla güzel günler yaşadıkları Bodrum'dan çok farklı bir Bodrum onları beklemektedir. (Konu kaynak: Kanal D)
Oyuncular 
Timuçin Esen (Faryalı)
Şevval Sam (Yıldız)
Murat Aygen (Evren)
Alperen Duymaz (Ateş)
Hilmicem İntepe (Kelebek)
Dilan Çiçek Deniz (Su)
Toprak Sağlam (Gözde)
Serhan Onat (Uzay)
Bora Cengiz (Cenk)
Kaan Çakır (Cahit)
Ebru Unurtan (Ceyda)
Yener Gürsoy (Gönenç)
Ezgi Şenler (Aslı)
Serel Yereli (Alara)
Zehra Yılmaz (Rana)
Nazlı Kar (Şule)
Basri Albayrak (Süha)
Cemalettin Çekmece (Asım)
Tülin Yazkan (İpek)
Tugay Bahşi (Mert)

8 yorum:

  1. Diziyi az önce izledim ve şimdi de tekrarı yayınlanıyor. Diziyi sırf izleme sebebim Şevval Sam ve Timuçin Esen. Dizi güzel gibi izleyip izlememe konusunda kararsız kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ikisi için izliyorum. Dizi ilk bölüme göre giderse sapıtmazsa izlenir ama sapıtırsa bilemem. Bence sapıtana kadar izle sonra bırakırsın ilk beş bölümde zaten anlaşılır sapıtıp sapıtmayacağı. :D

      Sil
  2. Şevval Sam ve Timuçin Esen dışında hiç birini sevmedim beğenmedim. Çok sıkıcı geçti dizi benim için :) ve yarım bıraktım. Muhtemelen izlemem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Timuçin ve Şevval için devam etmeyi düşünüyorum açıkçası yukarı da yazımda bahsettiğim gibi genç oyuncuları bende pek beğenmiyorum. :)

      Sil
  3. Filmin afişi de dahil bir yaz dizisi havasındaydı ama özellikle evin icra edildiği sahneye dikkat ettiniz mi? Oyuncuların bazılarında ve Polislerin tamamının üzerinde mont vardı. İlk bölüm boyunca da oyuncuların bir kısmının üzerinde mont varken bir kısmı kolsuz mini etekliydi.

    Diziyi ne zaman çektiler merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç dikkatimi çekmedi belki çekimler ilkbahar da başlamış olabilir. Bende yaz dizisi olarak bekliyordum. :)

      Sil
  4. Bazıları bodrum masalına kore dizisi diyor doğru mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa senden okudum bunu. Hangi Kore dizisiymiş? Valla bazılarına göre tüm diziler Kore'den aşırma en alakasız diziyi bile yazıyorlar bazen twitterda başka dizilerde denk geliyorum millete tek tek anlatıyorum bak dizi benzemiyor dizi şöyle böyle diye. Ufacık bir sahnesini benzetse kesin o dizi diyorlar. Yine de yazayım burada Bodrum Masalı dizisini ''Schitt's Creek'' adlı diziye benzetiyorlar. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma