İsimsizler (Dizi)

Eğer elimde olsa uzun uzun yazı yazmak yerine sadece tek bir cümle ile bu postu bitirmek isterdim.
''Bu diziyi keşfetmeyen, izlemeyen çok şey kaçırır.'' Ben bu tür şeylerden çok etkilenirim. Haber bile izlemek istemediğim zamanlar bir an bile unutmamak ve minnet duymak için kendimi zorlar o haberleri izlerim. Aslında çok çok duygusal bir insan değilimdir. Fakat bu cennet vatan için kendini siper etmiş, eli kınalı ana kuzuları mevzu olunca durum farklı oluyor. Bu durum tek bende değil hepimizde böyledir diye düşünüyorum. Dizi de bir nevi benim zayıf noktamda girdi ve ben normalde ilk bölümde bilgisayar elimde diziyi hem izleyip, hem yazarken bu dizi de gözümü dahi kırpmadım. Adeta oturduğum koltuğa mimlendim. Öyle ki bir ara ailecek gerçek gibi algılayıp dua etmeye bile başladık. Dizi biliyoruz ama nasıl desem çok farklı oldu, özellikle beni çok etkiledi. Dizi de şehit verilmeye başlandığı andan itibaren göz yaşlarım akmaya başladı.
Gerçekmişçesine canım yandı, resmen ülkemizin bir gerçeğini yüzümüze yüzümüze vurdu. Sırf şehit sahneleri değil dizi başından sonuna kadar haberlerde duyduğumuz ya da bildiğimiz şeyleri işledi. Yer yer sahnenin gitmesi gereken yerlere alttan alttan repliklerle işlediler, yer yer sahneyi açıkça repliklerle işlediler. Bu da daha realist bir dizi olmasına sebep olmuştu. Dizinin ilk bölümü bittikten sonra bir süre kalakaldım kendime gelemedim. İlk bölüme göre çok yüksek sahneleri vardı. Sonra nasıl olur bilmiyorum ama ilk bölümü sinema tadındaydı. Tüm duyguları aynı anda yaşatıyordu. Dizi de Algı Eke'nin oynadığı doktor rolünü pek sevemedim. Başına buyruk olmasının yanı sıra itici bir karakterdi. Eğer böyle devam ederse karakterden nefret edebilirim. Bülent Alkış'a rolü cuk oturmuştu başka biri olsaydı o rolde sanki uymazdı gibi geliyor. Bülent Alkış'ın ses tonu duruşu mimikleri sanki karakteri yaşıyormuş gibi hissettirdi. Nasıl anlatsam bilmiyorum sanki rolde kendini bulmuş gibiydi. Bölüm boyunca en çok dikkat ettiğim karakter Bülent Alkış oldu. Sedat Mert bu dizi de çok farklı geldi. Oynadığı çoğu dizisini izledim ama bir tuhaf havası vardı. Belki karakter biraz gizemli duruyordu ondan olabilir ama anlamadığım, betimlendiremediğim farklı bir şeyler vardı. Çağkan Çulha'nın sert erkek rolleri vay, vay ,vay dedirtiyordu. Bundan sonra hep böyle sert keskin bakışlı rolleri seçmeli diye düşünüyorum. İlginç ama oynadığı karakter çok yakışmıştı. Şeker çocuk suratından bir aslan da çıkabiliyormuş demek ki. Taner Ertürkler performansından hiç bir şey kaybetmemişti. Oyuncu olarak Taner Ertürkler'i seviyorum ben, ekrana yakıştığını düşünüyorum. Volkan Keskin'i ilk defa gördüm. Kim bilmiyorum ama nasıl bir oyuncu bir bölüm ile anlayamadım. Volkan Keskin'de tek dikkatimi çeken saçları oldu. Saçları bakımlı bir ağabeyimiz. Musab Ekici'yi günlük bir diziden tanıdım. Hangi rolde olursa olsun benim için yetersiz sinsi Yener. Şaka bir yana çok iyi bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Bu dizide de karakter olarak belki de soluklanacağımız tek karakter olabilir. Çok konuşan, vatansever bir karakter. Bu yüzden de tek eğlenceli karakter diyebiliriz. Umarım senaristler karakteri bozmadan ilerlerler. Ve son olarak Uğur Güneş.Öncelikle çok iyi bir oyuncu. Ayrıca çok yakışıklı bir adam. Aslında bir çok dizi de oynamış ama ben ilk defa onu izleme şansı yakaladım. Çok tanıdık bir oyuncuya benziyor ama kim çıkaramadım. Her neyse rolü olarak yürekli, gözü kara bir Kaymakamı oynuyor. Sanki Kaymakam rolü Uğur Güneş'i yükseltmiş gibi geldi. Yani, rolde çok havalı duruyor. Belki dizi ilerledikçe Polat Alemdar gibi bir kahraman çıkabilir Kaymakam Fatih'ten . Nedense o potansiyeli hissettim. Bu tür dizi karakterleri her zaman çok göze gelen karakterlerdir, bu yüzden de olabileceğini düşünüyorum. Dizi çok güzel, benim için dehşetti. Bu yüzden bence zaman yaratın takip ettiğiniz diziyi bırakın ve bu diziye odaklanın. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Dipnotlar:
Dizi de konu, karakterler ve işleyiş harici birde  efsane dizi müzikleri vardı.  Er Turan Türk Kanı'nı duyunca tüylerim diken diken oldu. Dizinin en yükselen sahnesinde arkada çalınca ister istemez bir coşku oluyordu.

Ve Plevne Marşı...  Farklı yerlere doğru insanı götürüyordu.  Bu yüzden müzikleri de dizi kadar efsane olmuştu.


Dizinin  ilk bölümünü, şehit aileleri, gaziler , JÖH ve PÖH  ile izlenmiş. Ayrıca diziye destek veren  Bursa Jandarma il komutanlığı da oradaymış. Denilene göre ilk bölüm izlemesine de çok katkısı olmuş. 




İlk bölüme damga vuran repliklerden biri: 
''Peygamberin dizine başını koydu de, Hz. Hüseyin'e yoldaş oldu de, Çanakkale'deki dedesine kavuştu de. Ama öldü deme anne.''


 Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 5. sırada, tekrarı ise 24. sırada tamamladı. 
İsimsizler
Tür: Dram, Polisiye, Politik, Askeri
Senaryo: Mustafa Burak Doğu, Serkan Birlik, Ayça Mutlugil, Hale Çalap
Yönetmen: Osman Kaya
Yapımcı: Ahmet Kayımtu, Yusuf Esenkal, Serdar Öğretici
Yapım: Barakuda Film - Es Film
Kanal: Kanal D
Günü: Pazartesi
Yayın Saati: 20.00
Başlangıç tarihi: 27 Mart 2017
Konu:
Fatih, genç, başarılı, umut vaat eden bir diplomat adayıdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin yurt dışı temsilciliklerinden birine atanmış, görevine başlayacakken Virankaya’dan gelen acı haber hayatını değiştirir. Çünkü Virankaya Kaymakamı şehit edilmiştir. Fatih Başkan’ın desteğini alarak onun yerine kaymakam olmaya gönüllü olur. Ülkesi için masa başında rahat bir görev yapmaktansa ateş altında olmayı tercih etmiştir. Yüreği vatan sevgisi ile dolu, devletini ana babası yerine koyan 7 kişilik ekibiyle at izinin it izine karıştığı Virankaya’ya gider. İsimlerini ancak tarihin satır aralarından okuyup yüreklerinde hissedecek olanların bildiği bu ekip, görünmez düşmanlarıyla savaşırken önce o düşmanların maskelerini düşürmek zorundadır. Çünkü düşman onlar gibi mert değildir. Kullandığı kuklaları vardır.
Oyuncular: 
Uğur Güneş 
Bülent Alkış 
Sedat Mert 
Taner Ertürkler 
Volkan Keskin
Çağkan Çulha 
Musab Ekici 
Sera Kutlubey
Algı Eke

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Ben de bu diziyi izliyorum. Her bir bölümün ayrı bir gerçeği, ayrı bir heyecanı var. Diğer bölümün gelmesi için günler geçmiyor sanki :) Ama beklemem dizime değiyor. Çünkü gerçekten çok güzel. Hatta bir ara bir bölümünü izlerken ablam da merak etti, benimle birlikte izledi ve sonra (beklenildiği gibi) çok etkilenip, dizinin ilk bölümünden itibaren izlemeye başladı ;) :) Gerçekten haberlerde gözyaşlarıyla izlediğimiz hazin olayları ekrana taşıyorlar.İnşallah,Doğu taraflarında yaşayan vatandaşlarımızın,askerlerimizn,polislerimizn çektikleri zorlukları,sıkıntıları gözler önüne seren bir dizi reyting kurbanı olmaz.Bu arada diziyle ilgili yorumunuzu çok beğendim :) Diziyi hak edecek yorum olmuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, inşallah reyting kurbanı olmaz. Askeri dizilerin üçü de çok iyi. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)