Ateşböceği (Dizi)

Beklediğim yaz dizilerinden ilki başladı ve başladığına da değdi. Dizi sıcacık bir yaz dizisi olmuş. Gerek oyuncu kadrosu, gerek oyuncu kalitesi, gerek hikayesi ile on numara beş yıldız bir dizi yapmışlar. Dizi başladığı andan itibaren gönlümü fethetti. İlk sahnelerde Barış Manço ayrıntısı dizinin, en dikkat çeken yeriydi. Birde dizi de basit ama yer yer ince espriler vardı bu da diziye ayrı bir tat katmıştı. Oyunculara baktığımda Nilay ve Seçkin en doğru seçim olmuştu. Nilay resmen oynadığı karakteri üzerine giymişti. O kadar gerçekçi oynuyordu ki karakteri sevmemek elde değildi. Keza Seçkin'de bu şekildeydi. Başta bu ikilinin olmayacağını düşünsem de aralarında acayip bir kimya oluşmuştu. Dizinin ilk bölümünde kaç tane sahneleri varsa sırıtarak izlediğimde doğrudur. Hani böyle gerçek hayatta da sevgili olsalar diye düşündüğümüz çiftler vardır ya bu ikisi de tıpkı bu şekilde olmuşlardı. Bu yüzden Seçkin'in karşısına Nilay'ı, Nilay'ın karşısına da Seçkin'i vermekle en doğru seçimi yapmışlar. Başrol oyuncuların yanı sıra yardımcı oyuncular da çok iyiydi. Mesela dizi de evin ablası Arzu ile Barbaros aşkı var. Bence en çok güleceğimiz çiftlerden biri olacak. Şahsen ben küpeli tacizciyi çok sevdim. Bunun yanı sıra Teo ve Gül aşkının ilk bölümden olmasını çok istedim. Bence o ikisi de çok iyi çift olurlar ve seyirci de tutabilir. Dizi de Belma Canciğer, Durul Bazan, Derya Alabora ve Şebnem Dilligil gibi ustalarda vardı. Diziyi güzel hale getiren biraz da onlardı. Eminim yeni oyuncular da onlardan çok şey öğreneceklerdir. Diziyi sadece ben değil sosyal medyada genel olarak beğenildi. Hatta bir süre trend topik listesinde 1. sıraya kadar yükselip dizi süresince de 2. sırada yerini aldı. Fakat anlamsız tweetlerde okumadım değil.Örneğin; Kiralık Aşk dizisi çakması yazılan tweetler vardı. Kiralık Aşk Kore dizisi uyarlaması /esinlenmesi olduğuna göre çakma konusu tuhaf duruyordu. Benzetilebilinir de çakma gibi bir şey denilmesi hiç hoş olmamıştı ki bu diziyi Kiralık Aşk fanlarının neredeyse hepsi izleyecek gibi geliyor. Genel ağırlıklı sosyal medyada onların yorumları mevcuttu ve beğenen ağırlıktaydı. İkinci olarak ismi yüzünden ve kızın taksici olması yüzünden eski Türk filmlerini yad edenler vardı. Cidden en iç şişirici tweetlerde onlardı. Bunların haricinde seven çoğunluk fazlaydı onlardan biri de ben oldum. Uyarlama ya da bir yerden esinlenme mi bilmiyorum ama umarım değildir. Ben sevdim dizi ilk bölüm üzerinden gider de saçmalamazsa izlerim gibi geliyor. Bence bu yaz dizisini kaçırmayın derim. Kesinlikle izlemek için bir şansı hak eden dizi olduğunu düşünüyorum. Benden sizlere öneridir.

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 2. sırada, tekrarı ise 4. sırada tamamladı.


Bu arada bir yerlerden esinlenme ve ya uyarlamaysa yorum kısmına yazmayı unutmayın. 
 
ATEŞBÖCEĞİ

Tür: Romantik, Komedi
Yapım: Mia Yapım
Yönetmen: Barış Yöş
Senaryo: Ebru Hacıoğlu
Yapım yılı: 2017
Yayın günü: Perşembe
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: STAR TV
Başlangıç tarihi: 29 Haziran 2017
Konu:Başarılı ve yalnız bir avukat olan Barış Buka (Seçkin Özdemir), hayatının en çetin davasıyla karşı karşıya kalınca yolu ele avuca sığmaz bir taksi şoförü olan Aslı Eğilmez’le( Nilay Deniz) kesişir. Hayatta keşfedilecek hiçbir şey kalmadığına inanan Barış’ın, ateşböceği misali parıldayan Aslı’yla başlayan macerası ona bilmediği bir dünyanın kapılarını aralar. İkisi için de yeni başlayan bu hikayenin başrolünde artık aşk vardır.
Oyuncular:
Seçkin Özdemir
Nilay Deniz
Umur Yiğit Vanlı
Belma Canciğer
Durul Bazan
Lal Tayra Bahar
Çağrı Çıtanak
Derya Alabora
Şebnem Dilligil
Alicia Kapudağ
Berkay Tulumbacı
Seda Güven
Gözde Çığacı
Çiğdem Aygün
Aslı Samat

Yorum Gönder

35 Yorumlar

  1. İzler izlemez yazmışsınız sanırım :) Ben de hemen okudum, ama ancak yorum yazıyorum. Ben de genel olarak beğendim diziyi. Ama bir oturmamışlık var gibi geldi. Birkaç bölüm sonra daha güzel olacaktır bence. Yalnız konu çok çabuk tıkanabilirmiş gibi hissettim, zira ilk görüşte aşık oldular neredeyse. Umarım güzel sürdürürler. Kiralık aşkı yer yer düşünmedim desem yalan olur. Zengin, zeki ve yakışıklı erkek ile sıradan bir kız konusu popüler oldu. Bknz Dolunay. Tabi Seçkin Bey'in Kiralık Aşkta yer alması ve Ömer'e rakip birini oynaması tuz biber oldu. Ama bunun bir problem olduğunu düşünmüyorum. Kitaplar için de geçerli, biraz klişe şeyler izlemek/okumak çoğu zaman güzel işlendiğinde sorun olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle yaptım. Türk dizilerini o şekilde yazıyorum. :) Katılıyorum güzel işlendiği sürece konusu pek önemli değil. Genelde çabuk başlayan aşk dizileri sonra aile üzerinden işlenir. Mesela; Aşk Yeniden, Aşk ve Mavi... Bu tarz hemen olan dizilerin alt yapısı aile konusu olur. Büyük ihtimal bu dizi de o şekilde işlenecek şu an dizi de bir problem var kızın yeğeni ile ilgili eğer dizi tutulur ve devam ederse öğrendi öğrenecek şekilde 1 sezon gidebilir. :)

      Sil
    2. Dizide biraz oyuncu eksikliliği var bence oyuncu biraz az daha çok birileri olsa aslıyı seven biri daha olsa seçkin kıskansa fln dahada izlenir ve dahada güzel olur bence ama boylede film cok guzelll

      Sil
  2. İlk bölümü güzel oluyor bu şekil aşk dizilerinin ama ben sonra soğuyorum. Bana saçma geliyor. Umarım bu saçma gelmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyunu çıkarıyoruz dizilerin ondan. Tadında bitse problem olmaz. :)

      Sil
    2. kadin oyuncu fecahat ustu kotu.cok sıradan bir tip ustelik.ancak iyi bir oyunculuk tum bu siradanligi ve kliseleri golgede birakabilirdi.ama vermeyince mabut neylesin mahmut😊zaten uyum da yok ciftlerin arasinda.bir kopukluktur almis basini gidiyor.seckini bir ask hikayesinden begenirim.yalniz ondan sonraki dizilerinde cok kasarak oynuyor.sebebini anlamis degilim.

      Sil
    3. İlk bölümler daha oturur. Nilay iyi oyuncudur aslında. :)

      Sil
    4. #Bilge " Bu gibi romantik komedilerde filmde birden aşk olmaz şayet olursa bunlar hadi sevgili hemen oldular tamam sonra ne olucak bi seyler yavaş yavaş olmalıki dizi daha çok sevilsin ve merakla beklenilsin bölümleri."Böyle dizi biter bir konu kalmaz.yanlıs anlama bilgilendirme amacli yazdim

      Sil
    5. Dolunay ve Ateş Böceği'nin sezon başında biteceği konuşuluyor. Star TV 2 diziyi de sezon başlayınca bitireceğini yazıyorlar .

      Sil
  3. Kore yada başka bir ülkenin uyarlama dizisi değil heralde

    YanıtlaSil
  4. Ya zannetmimiyorum ama kore klipleri fln varda bende şahsen merak edip bu siteye girdim.Çalıntı olunca insan ister istemrz soğuyor ama bence değil çünkü içerikleri eski türk dizilerinden esinlenmiş nilay deniz ve seçkin özdemirin milliyet röportajinda soylemislerdi.

    YanıtlaSil
  5. Bu sayfanın sahibi kim herkes sahibi gibi anlamadım heralda çok sıcak biri herkes sayfanın sahibi gibi :) merak ettim yanlıs anlamayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sayfanın bir sahibi var o da url isminden de belli olduğu gibi renklitirtil. Blogumun benden başka bir sahibi yok tek kişiyim. :D
      Neden böyle düşündünüz?

      Sil
  6. Yok herkes aynı gibi bence bi fark görmüyorum görmediğim için böyle yazdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım her yorum yazanın ismi var ama demek ki düşüncelerimiz aynıymış yorumcularla ondan bahsediyorsanız. Hakaret ya da kötü niyet yoksa her yorumu yayınlıyorum. Yorum yapan herkesin yorumunu önemsiyorum belki o yansımıştır. :D Fark göremediğiniz postlarsa eğer her postumu ben yazdığım için tabii ki aynı kişi. :D

      Sil
  7. Yanlış anlamayın lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyi yanlış anlayacağım ay güldüm bile. :D

      Sil
  8. Ben renkli tirtil yazanları farklı kişiler sandım bir kişi olduğunu bilmiyodum şimdi anladım tşk

    YanıtlaSil
  9. Neden çoğu kore filmi:\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre;
      Türk dizilerine yakın Kore dizileri birde çok fazla tutuluyor Kore dizileri. Şu an senaristler çok tembel fikir üretme yetileri sanırım zayıf. Bu yüzden yapım şirketleri iyi bir senaryo gelmediğinden hazıra konuyorlar gibi geliyor.. :)

      Sil
  10. Bence türk dizileri ile ilgili böyle konuşmanız pek hoş değil türk dizilerindede çokca emek var böyle söylemeniz pek hoş olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazımda diziyi övdüm yalnız kime yazdığınızı ya da hangi cevaba yazdığınızı anlayamadım. Diziyi takip ediyorum şu an tam olarak hangi yoruma ya da yazı da hangi cümleye yazdığınızı açıklarsanız size açıklama yapabilirim. :)

      Sil
  11. Senaristler çok tembel ve bu yüzden yapım şirketleri hazıra konuyor demeniz mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela değil ona yazmışsınız. Ben burada Türk dizileri ile ilgili yazmadım.Türk dizileri şöyle klişe, böyle kötü gibi bir ibare olursa Türk dizisini kötülemiş olurum. Yapımcı ya da senariste yazdığım bir durum bu. Türk dizileriyle ne alaka onu anlamadım. Bu konuya takıldığınıza göre sanırım setlerde çalışan birisiniz. Bu bir gerçek maalesef, uyarlama olmayan dizi sayısı neredeyse az gibi. Senaristlerimiz hayal gücünü çalıştırmıyor, başka ülkenin senaryosu üzerine yazıyorlar, Yapımcılar da zaten yayınlanmış diziler olduğu için tutabilecek diziler olduğunu düşünüp elini taşın altına koymadan tamam diyorlar. Bu olayın en büyük payı yapımcılardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Senaristlere ısmarlama uyarlama yazdırılıyor bile olabilir. Artık bu şekilde düşünmeye başladım. Setlerde çalışan biri değilseniz de siz olayı çok yanlış anlamışsınız tekrar yazayım ben olanı yazdım Türk dizilerini kötülemedim. Zaten kötü olduğunu düşünsem deli gibi her başlayan Türk dizisini izlemem, her güne bir Türk dizisi takip etmem. Bir kere orada bir mantık yanlışlığınız var nasıl bu şekilde düşündünüz şaşırdım. Ha bu arada evet ben bu uyarlama işlerini destekliyordum ve hala gelişeceksek eğer desteklerim. Bununla ilgili de uzun bir yazım var ama abarttılar bu durumu. İzleyici uyarlama değil özgün istiyor bunun içinde yapımcıların iyi senaristleri aramaları ve senaristlerinde hayal gücünü çalıştırması lazım. Evet her ülkede yapılıyor ama bizim ülkede bir dizi tuttu diye hurra artık her dizi uyarlama. Yapmasınlar demiyorum yapsınlar ama hepsi de uyarlama çıkarırsa ortalığa olmaz. Siz kimsiniz, neden bu konuya takıldınız anlamadım ama benim anlatmak istediğimi umarım anlamışsınızdır.
      Bahsettiğim yazımı okumak isterseniz Google'a ''renklitirtil kore uyarlamaları'' yazarak yazıma ulaşabilirsiniz.

      Sil
  12. Sizde beni bi o kadar yanlis anlamissiniz benim burda demek istediğim size çok kolay gibi görünen senaryolar sizin gordüğünüz kolaylıkta değil ve her türk filmide alıntı değil bunuda böyle bilirseniz sevinirim. Bu arada her senaristin yazdığı senaryolar hemen dizi veya film olmuyor.Gerçekten çok zor bir iş bir filmin seti gözle görüldüğünde çok eğlenceli ve kolay ama inanınki öyle değildir.Ve gerçekten ben her türk dizisini mutlaka takip ediyorum hemen hemen bilmediğim türk dizisi yoktur.Ve her dizilerde ve filmlerde büyük bir çaba var alıntı bile olsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki, düşüncenize saygı duyuyorum, doğrudur. Güzel fikir alışverişi için teşekkür ederim. :)

      Sil
  13. Ve ayrıca bunları bilmek içinde bir sette senarist yönetmen veya yapımcı olmak gerekmez.Bunu herhangi bir insanda bilebilir ben bunları tam biliyorum ama senarist veya başka biride bunu bilebilir.

    YanıtlaSil
  14. Teşekürler bende fikirlerinize saygı duyuyorum renkler ve zevkler tartışılmaz her insanın farklï görüşleri olabilir Benim görüşüm bu

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)