29 Haziran 2017 Perşembe

Ateşböceği (Dizi)

Beklediğim yaz dizilerinden ilki başladı ve başladığına da değdi. Dizi sıcacık bir yaz dizisi olmuş. Gerek oyuncu kadrosu, gerek oyuncu kalitesi, gerek hikayesi ile on numara beş yıldız bir dizi yapmışlar. Dizi başladığı andan itibaren gönlümü fethetti. İlk sahnelerde Barış Manço ayrıntısı dizinin, en dikkat çeken yeriydi. Birde dizi de basit ama yer yer ince espriler vardı bu da diziye ayrı bir tat katmıştı. Oyunculara baktığımda Nilay ve Seçkin en doğru seçim olmuştu. Nilay resmen oynadığı karakteri üzerine giymişti. O kadar gerçekçi oynuyordu ki karakteri sevmemek elde değildi. Keza Seçkin'de bu şekildeydi. Başta bu ikilinin olmayacağını düşünsem de aralarında acayip bir kimya oluşmuştu. Dizinin ilk bölümünde kaç tane sahneleri varsa sırıtarak izlediğimde doğrudur. Hani böyle gerçek hayatta da sevgili olsalar diye düşündüğümüz çiftler vardır ya bu ikisi de tıpkı bu şekilde olmuşlardı. Bu yüzden Seçkin'in karşısına Nilay'ı, Nilay'ın karşısına da Seçkin'i vermekle en doğru seçimi yapmışlar. Başrol oyuncuların yanı sıra yardımcı oyuncular da çok iyiydi. Mesela dizi de evin ablası Arzu ile Barbaros aşkı var. Bence en çok güleceğimiz çiftlerden biri olacak. Şahsen ben küpeli tacizciyi çok sevdim. Bunun yanı sıra Teo ve Gül aşkının ilk bölümden olmasını çok istedim. Bence o ikisi de çok iyi çift olurlar ve seyirci de tutabilir. Dizi de Belma Canciğer, Durul Bazan, Derya Alabora ve Şebnem Dilligil gibi ustalarda vardı. Diziyi güzel hale getiren biraz da onlardı. Eminim yeni oyuncular da onlardan çok şey öğreneceklerdir. Diziyi sadece ben değil sosyal medyada genel olarak beğenildi. Hatta bir süre trend topik listesinde 1. sıraya kadar yükselip dizi süresince de 2. sırada yerini aldı. Fakat anlamsız tweetlerde okumadım değil.Örneğin; Kiralık Aşk dizisi çakması yazılan tweetler vardı. Kiralık Aşk Kore dizisi uyarlaması /esinlenmesi olduğuna göre çakma konusu tuhaf duruyordu. Benzetilebilinir de çakma gibi bir şey denilmesi hiç hoş olmamıştı ki bu diziyi Kiralık Aşk fanlarının neredeyse hepsi izleyecek gibi geliyor. Genel ağırlıklı sosyal medyada onların yorumları mevcuttu ve beğenen ağırlıktaydı. İkinci olarak ismi yüzünden ve kızın taksici olması yüzünden eski Türk filmlerini yad edenler vardı. Cidden en iç şişirici tweetlerde onlardı. Bunların haricinde seven çoğunluk fazlaydı onlardan biri de ben oldum. Uyarlama ya da bir yerden esinlenme mi bilmiyorum ama umarım değildir. Ben sevdim dizi ilk bölüm üzerinden gider de saçmalamazsa izlerim gibi geliyor. Bence bu yaz dizisini kaçırmayın derim. Kesinlikle izlemek için bir şansı hak eden dizi olduğunu düşünüyorum. Benden sizlere öneridir.

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 2. sırada, tekrarı ise 4. sırada tamamladı.


Bu arada bir yerlerden esinlenme ve ya uyarlamaysa yorum kısmına yazmayı unutmayın. 
 
ATEŞBÖCEĞİ

Tür: Romantik, Komedi
Yapım: Mia Yapım
Yönetmen: Barış Yöş
Senaryo: Ebru Hacıoğlu
Yapım yılı: 2017
Yayın günü: Perşembe
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: STAR TV
Başlangıç tarihi: 29 Haziran 2017
Konu:Başarılı ve yalnız bir avukat olan Barış Buka (Seçkin Özdemir), hayatının en çetin davasıyla karşı karşıya kalınca yolu ele avuca sığmaz bir taksi şoförü olan Aslı Eğilmez’le( Nilay Deniz) kesişir. Hayatta keşfedilecek hiçbir şey kalmadığına inanan Barış’ın, ateşböceği misali parıldayan Aslı’yla başlayan macerası ona bilmediği bir dünyanın kapılarını aralar. İkisi için de yeni başlayan bu hikayenin başrolünde artık aşk vardır.
Oyuncular:
Seçkin Özdemir
Nilay Deniz
Umur Yiğit Vanlı
Belma Canciğer
Durul Bazan
Lal Tayra Bahar
Çağrı Çıtanak
Derya Alabora
Şebnem Dilligil
Alicia Kapudağ
Berkay Tulumbacı
Seda Güven
Gözde Çığacı
Çiğdem Aygün
Aslı Samat

8 yorum:

  1. İzler izlemez yazmışsınız sanırım :) Ben de hemen okudum, ama ancak yorum yazıyorum. Ben de genel olarak beğendim diziyi. Ama bir oturmamışlık var gibi geldi. Birkaç bölüm sonra daha güzel olacaktır bence. Yalnız konu çok çabuk tıkanabilirmiş gibi hissettim, zira ilk görüşte aşık oldular neredeyse. Umarım güzel sürdürürler. Kiralık aşkı yer yer düşünmedim desem yalan olur. Zengin, zeki ve yakışıklı erkek ile sıradan bir kız konusu popüler oldu. Bknz Dolunay. Tabi Seçkin Bey'in Kiralık Aşkta yer alması ve Ömer'e rakip birini oynaması tuz biber oldu. Ama bunun bir problem olduğunu düşünmüyorum. Kitaplar için de geçerli, biraz klişe şeyler izlemek/okumak çoğu zaman güzel işlendiğinde sorun olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle yaptım. Türk dizilerini o şekilde yazıyorum. :) Katılıyorum güzel işlendiği sürece konusu pek önemli değil. Genelde çabuk başlayan aşk dizileri sonra aile üzerinden işlenir. Mesela; Aşk Yeniden, Aşk ve Mavi... Bu tarz hemen olan dizilerin alt yapısı aile konusu olur. Büyük ihtimal bu dizi de o şekilde işlenecek şu an dizi de bir problem var kızın yeğeni ile ilgili eğer dizi tutulur ve devam ederse öğrendi öğrenecek şekilde 1 sezon gidebilir. :)

      Sil
  2. İlk bölümü güzel oluyor bu şekil aşk dizilerinin ama ben sonra soğuyorum. Bana saçma geliyor. Umarım bu saçma gelmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyunu çıkarıyoruz dizilerin ondan. Tadında bitse problem olmaz. :)

      Sil
    2. kadin oyuncu fecahat ustu kotu.cok sıradan bir tip ustelik.ancak iyi bir oyunculuk tum bu siradanligi ve kliseleri golgede birakabilirdi.ama vermeyince mabut neylesin mahmut😊zaten uyum da yok ciftlerin arasinda.bir kopukluktur almis basini gidiyor.seckini bir ask hikayesinden begenirim.yalniz ondan sonraki dizilerinde cok kasarak oynuyor.sebebini anlamis degilim.

      Sil
    3. İlk bölümler daha oturur. Nilay iyi oyuncudur aslında. :)

      Sil
  3. Kore yada başka bir ülkenin uyarlama dizisi değil heralde

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma