13 Haziran 2017 Salı

Princess Hours Thai/ 2017 (Tayland)

Sonunda finallerim bitti ve yaz tatiline giriş yaptım derken misafir geldi ve yazmak bu günlere kadar kaldı. Yaz tatiline girer girmez güzel bir uyku çektim ve biraz dinlendikten sonra da kendimi buraya attım. Haftalardır aklımda olan yazı bu güne kısmetmiş. Google+ hesabımda takipleştiklerim bilir ki dizinin yeni bölümü geldiği zaman hemen herkese heyecanla yolluyorum. Çünkü diziyi herkesin izlemesini istiyorum. Öyle ki diziyi bölümler geldikçe orijinalinden daha çok sevmeye başladım. Orijinal versiyonunda ki çiftten daha komik ve sıcak geldi. Dizinin orijinali , benim ilk dizim olup, Kore'yi tanımama sebep olan bir dizi. Aslında tek ben benim değil çoğu kişinin de ilk dizisi olmayı başarmış bir dizi. Neden bahsettiğimi az çok anladığınızı umuyorum. Evet! Düşlerimin Prensi olarak tanıdığımız TRT1 de bir zamanlar kasırgalar yaratan Goong dizinin Tayland versiyonu. Şöyle bir bakıyorum da diziyi ilk izlediğim zamanlara neredeyse 10 yılı geçmiş. 10 yıl sonra tekrar farklı dilde, farklı bir senaryo da izlemek haliyle beni çok heyecanlandırdı. Dizinin her yeni bölümü bana ergenliğimi hatırlatıyor. Bu yüzden de dizi bende özel bir yere sahip oldu. Tek ergenliğimi hatırlattığı için değil, Tayland'ın uyarlama konusun da çok iyi olması da bir etken. Mantıksız olan sahneleri bile mantıklı hale getirip senaryoda ki eksikleri kapatma da çok iyiler. Bu yüzden Tayland bir uyarlama yapıyorsa gönül rahatlığı ile izleyebiliyorum. Tıpkı Kore, Çin, Japonya gibi dizileri tadında bıraktıkları içinde benden artı bir puan kazanıyorlar. Zaten dilleri Türkçe'ye yakın geldiği için seri bir şekilde sıkmadan izletiyor dizileri kendini.

Neyse diziye dönmek gerekirse;

Tayland dizileri izliyorsanız başrolünde yakından tanıdığımız oyuncu Tao Sattaphong Phiangphor var. Ona eşlik eden ise; Pattie Ungsumalynn Sirapatsakmetha. İkisi de o kadar doğru seçim ki şu an karakterlerin yerinde başka bir oyuncuyu düşünemiyorum. Adeta karakterler için biçilmiş kaftan ikisi de. Ayrıca çift olarak da kimyaları çok uygun olmuş. İkilinin birlikte oldukları her sahne de ağzım kulaklarıma varıyor. Keşke gerçek yaşamlarında da birlikte olsalar diye içimden geçirdiğim de doğrudur. Çifti o kadar çok sevdim ki dizinin final bölümleri yaklaştıkça bitmesin diye umut ediyorum. Fakat ne kadar umut etsem de dizinin bölüm sayısı şimdiden belli. Başrol çiftin yanında bir de 2. karakter dediğimiz yardımcı roller var. İkinci adam olarak karşımıza çıkan Phan Pagniez'i ne kadar sevdiysem ikinci kadın olan Bebe Thanchanok Ritnaka'yı o kadar sevmedim. İkisini de ilk defa izlememe rağmen kadın karakter çok antipatik geldi. Yani; Kore versiyonunda ki Min Hyo Rin karakteri Minnie karakterinden daha sevimliydi. Her bölüm bu oyuncu yerine oyuncu mu bulamamışlar demeden edemiyorum. Belki Dünya iyisidir ama kadını dizi karakteri değil, oyuncu olarak sevemiyorum. Fiziksel özellikleri, bakışları, konuşma tarzı filan itici geliyor. İzlediğim Tayland dizileri içerisinde oyuncunun kendini sevmediğim ikinci kadın oyuncu oldu. Fakat tabii ki oyunculuğu kadının çok iyi. Gerçekten karakterden nefret etme aşamasına getirdi, bunu da yazmadan es geçmeyeceğim. Dizi, genel olarak çok iyi. Sanırım çekildikten sonra yönetmen bazı yerlerini kesme gereği duymuş. (Tayvan Drama sitesi kesilen sahneleri bulursa ayrıca çeviriyor) O durum haricinde dizi akıcı ve anlaşılır durumda. Oyuncularda bir potluk yok. Hikaye zaten bildiğimiz bir hikaye ama eksiği yok fazlası var. Bu yüzden gönül rahatlığı ile sizlere bu diziyi öneririm. Ölmeden önce izlemeniz gereken diziler listenize bu diziyi almayı unutmayın.


Diziyi buradan izleyebilirsiniz; 

Princess Hours Thai (Goong, Princess Hours, รักวุ่น ๆ เจ้าหญิงจอมจุ้น, Rak Woon Woon Jao Ying Jun, พระนาง, Phranang, Princess)

Tür: Komedi, Dram, Arkadaşlık, Romantik, Okul
Yapım: Halo Productions
İçerik: Uyarlama (2006 Kore dizisi Princess Hours (Goong) )
Ülke: Tayland
Dil: Tayca
Kanal: True4u
Yayın Günü: Pazartesi ve Salı
Yayın Saati: 20: 00-21: 00
Bölüm süresi: 45 dakika
Bölüm Sayısı: 20
Yayın tarihi: 24 Nisan 2017- 3 Temmuz 2017
Konu:
Kaning sıradan bir üniversite öğrencisiyken, bir gün kralın, koruması olan büyük babasına evlilik sözü verdiğini öğrenir. Kraliyet tarafından teklif edilen, aynı okulda okuduğu veliaht prens Inn ile evlenme teklifine başta sıcak bakmasa da bazı sebeplerden dolayı evliliği kabul eder. Teklifi kabul etmesinin ardından kısa süre içerisinde veliaht prens Inn ile evlenir. Fakat hikaye bundan sonra başlar. Sevgi olmayan bu evlilikte Kaning ve Inn'i bir çok şey beklemektedir. Bu genç çifte hayat neler getirecektir?
Oyuncular: 
Tao Sattaphong Phiangphor
Pattie Ungsumalynn Sirapatsakmetha
Phan Pagniez
Bebe Thanchanok Ritnaka

12 yorum:

  1. Ben Goong'u sevmemiştim maalesef,Tayvan versiyonunu hiç sevmem herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeden bilemezsin ön yargılı olma bence kemik konu olsa da işleyişi değişik. :)

      Sil
  2. İlk olarak sana herşey için çok teşekkür ederim.Yazıların hem bilgilendirici hem de içten,bu içtenlikten dolayı hep blogunu okuyorum.Rica etsem bana Google+ hesabının adını verir misin? Seni takip etmeyi çok isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, güzel düşüncelerin beni çok mutlu etti.
      Tabii ki hemen sağ tarafta sosyal butonlarım var takipçi bölümünün altında. Oradan tüm hesaplarıma ulaşabilirsiniz. :)

      Sil
  3. kore versiyonunu çok sevememiştim.prens bana çok soğuk gelmişti.aşkını göstermiyordutayland versiyonu dizisini tesadüfen izlemeye başladım ilk 7 bölümü bir hafta içinde 3 kez izledim.siz düşünün ne kadar beğendiğimi harika tek kelime ile süper.o düğün sahnesi yok mu bittim:))))bu dizi sayesinde kore dizilerinden tayland dizilerine kaydım.en son moon river ı izledim.bir nevi boy over flowersın bir değişiği:))) çok güzel harika bof kadar olmasada çok sevdim.uzun bir süre tayland dizisi izleyeceğim gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I Wanna Be Sup'tar dizisi var bak onu izle birde Playful Kiss'in versiyonu Kiss Me. Eminim onları da çok seveceksindir. Umarım senin gibi benim gibi bir çok insan diğer Asya dizilerini severek izler. :)

      Sil
  4. Yardım! :/ Sally in Bollywood animasyonunu eskiden tv de izlemiştim. 26 dk sürüyordu 2 bölümü. Hayatımda en çok etkilendiğim animasyondu diyebilirim. Facebook da eski çizgi filmlerle ilgilenen site sahiplerine sordum ama sonuç yok. 104 bölümün hepsini türkçe dublaj veya türkçe altyazılı olarak lütfen araştırabilir misiniz benim için çok önemli. Hem izlemediyseniz veya izlemeyen varsa çok yararlı da olur. Cevabınızı bekliycem.. teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bulamadım. Zaten sorulacak yere sormuşsunuz onlar bulamadıysa benim bulmam çok zor demek ki çeviren olmamış. Bence çeviri için istekte bulunun çizgi film / Animasyon çeviren sitelere. :)

      Sil
  5. Sally Bollywood: Super Detective imiş orijinal adı. Allahım inşallah bulunurr

    YanıtlaSil
  6. Duslerimin prensi dizisini seyretmiştim bunu listede ekledim ;)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma