A Love So Beautiful / 2017 (Çin)

-spoiler içermez-
Son bir yıldır Çin dizilerine çok düştüm. İyi ya da kötü uzun ya da kısa çevirisi başlayan tüm Çin dizilerine şans veriyor ve genel olarak da sevip izliyorum. Çin dizileri, Kore dizilerine ve Türk dizilerine çok yakın bir alt yapıya sahip. Bizim dizi sistemine yakın bir sistemi olduğu içinde hemen ısındım ve yakın takibe aldım. Dil konusunda hala ön yargılı olanları hala anlayamasam da Kore dizilerini izleyen kitlenin büyük bir çoğunluğunun da artık Çin dizileri izlemeye başladığını görüyorum. Yani sadece beni değil bir çok kişiyi etkileyerek ''Çin dizisi izleyenler'' kitlesi oluşmuş durumda. Bana göre bu şekilde giderse bundan bir kaç yıl sonra müzik kültürü de Kore'ye yakın olduğu için Kore fanları gibi ülkemizde Çin fanları da olacak. Bu benim açımdan sevindirici bir durum. Çünkü, benim ilgimi çeken bir şeyin bir çok kişinin ilgisini çekmesi hoşuma gidiyor. 

Gelelim diziye; 

Diğer Asya ülkelerine göre Çin'de yapılan lise dizileri daha naif ve duygulu oluyor. Alt yapısı komedi olsa bile muhakkak duygulu ve anlamlı replikler okuyabiliyorsunuz. Bu yüzden ülkenin lise dizileri daha çok dikkatimi çekiyor. Bu dizi de beni o yüzden çekti. Ana temanın yanı sıra işleyişi, oyuncuların oyunculukları, repliklerinin güzel olması ve bana istediğim duyguları vermesi sebebiyle izlemeye devam ettirme kararı aldım. 

Dizi de ilk dikkatimi çeken kadın oyuncu oldu. 97 doğumlu oyuncu minyon tipi ile anime karakterlerini andırıyordu. Çok tatlı olduğu için kendini izlettiriyordu. Özellikle ağlamasını çok seviyorum. Gerçekçi bir surat ifadesi yaptığı için favori oyuncum Shen Yue oldu. Bu kızın sanırım şimdiye kadar iki dizisi var ama doğal bir oyunculuğu olduğu için sanki kırk yıldır oyuncuymuş hissi verdi bana. 

Dizinin erkek başrol oyuncusu da kadın oyuncusu gibi çok dikkat çekiciydi. Burnunda ki beni ilk bölümde çok yadırgadım. Genelde tam burnunu ucunda ben olan bir oyuncu o beni yok ettirmez miydi? Fakat bu oyuncu öyle yapmamıştı. Resmen o ben ile bütünleşmiş ve onu kendine has bir özellik olarak izleyiciye sunmuştu. Başrol kadın oyuncu gibi Hu Yi Tian' da yeni oyunculardan ama sanki kırk yıllık bir oyunculuk geçmişi var gibiydi. 

Bu iki oyuncuyu bir araya getirip oynatan, cast seçimini yapan kişiyi tebrik etmek gerek. Hem yetenekli hemde yeni oyunculardan seçmek güzel fikirmiş. Dizi, 2017 yapım olduğu halde geçmişten günümüzü anlattığı için benden bir artı puan daha aldı. Çünkü geçmiş yıllarda ki lise kültürü daha güzel geliyor bana. Akıllı telefonların olmadığı, teknolojinin tam gelişmediği zamanlarda daha dolu doluydu hayatlar. Bu yüzden geçmişte olması konunun ve işleyişin daha gerçekçi olmasını sağlamış. Bütün olarak baktığımda şu an için çevrilen bölümlerde negatif ve ya eksi bir şey göremedim.

 Eğer ki izleyecek dizi arıyorsanız bu diziyi kaçırmayın derim. 

Büyük - küçük, genç - yaşlı herkesin sevebileceği bir dizi olduğunu düşünüyorum. İzleyeceklere şimdiden iyi izlemeler. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.


A Love So Beautiful
 (致我们单纯的小美好, Zhì Wǒ Mén Dān Chún Dí Xiǎo Měi Hǎo)

Tür: Gençlik, Melodram, Okul
Senarist: Zhao Qianqian, Wu Tong, Duan Yuyue, Yu Gu, Zhou Chucen, Wang Yanpei
Yönetmen: Yang Long
Yapımcı: Dai Lu
Uyarlama: To Our Pure Little Beauty - Zhao Gangan
Yayın Kanalı: QQLive
Ülke: Çin
Bölüm sayısı: 23
Bölüm Süresi: 45 Dakika
Yayın Günü: Perşembe, Cuma
Yapım Yılı: 2017
Yayın dönemi: 9 Kasım - 7 Aralık 2017
Konu:
Chen Xiao ve Jiang Chen, aynı okulda okuyan ve komşu olan iki liseli gençtir. Chen Xiao'nun dersleri kötü olsa da resim yeteneği vardır ve çok neşeli bir kızdır. Jiang Chen ise zeki, dersleri iyi ve popüler bir erkektir. Chen Xiao, Jiang Chen'e aşıktır. Chen Xiao için her şeyi yapmaya hazır olan Wu Bo Song ile Chen Xiao'nin en iyi arkadaşı olan okulun en güzel kızı Lin Jing Xiao ile beraber yetişkinliğe adım atarken hayatları ve aşkları nasıl olacaktır?

Oyuncular: 
Shen Yue 
Hu Yitian 
Gao Zhiting
Wang Ziwei
Sun Ning
Lu Yan
Zhang He Hao Zhen
Wang Jiahui

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Şu konuda cidden cidden cidden cidden ama cidden çok teşekkür etmek istiyorum. Okurlarınız fark etti mi gerçekten bilmiyorum ama güzel harika kötü berbat fark etmeksizin TÜM BLOGLAR icerisinde SPOİLER VERMEYEN TEK BLOGSUNUZ VE bu benim gözümde sizin blogunuzu değil bir artı sonsuz kredi ve artı kazandırıyor sahiden olağanüstü bir blog yapıyor!!! Of yeter ya artık bu büyük bir sitem yazısıdır severek takip ettiğim tüm ama tüm bloglar, harika dediğim bloglarda bile spoiler yazısı uyarmadı bazılarında da aman dikkat ben sorumlu degilim okursanız gözleriniz sorumlu gibi insanin son anda fark ettiği ama iş işten geçtiği uyduruk kıytırık ufacık bir yazı koyuyorlar YADA HIC KOYMAYA TENEZZUL BILE ETMIYORLAR sonra en baba filmlerin en ağır spoilerleri gelsin!!!!! Ya inanmıyorum ya siz nasıl insansınız demek istiyorum!!! Old Boy gibi baba bir filmin sonu harika dediğim bir bloga uydurdurma bir ufacık dikkat bile etmeyip hemen aşağı indiğim bir kiytirik alelade bir yazıyla nasıl yazılır hemde büyük harflerle bile yazmadan normal sayfada yazdığı gibi siyah bir yazıyla fark etmemek elde değil(!) (!) Sonra indim fark etmeden bir baktım filmin içine etmişler ya ağzımı bozmak istemiyorum ama o kadar çok üzüldüm ki o filmi ne kadar izlemek istiyordum şimdi tüm o alacağım duyguları mahvettiniz siz!!!! Ya bloglar tamam iyi bloglar da, har biden iyi bloglar, ama güzel blog sahibeleri bunu niye yapıyorsunuz yada yapmak zorunda mısınız yazmasanız ölür müsünüz ya cidden yazmasaniz sadece izleyin sol gösterip sağ vuruyor demeniz yeterli niye yazıyorsunuz kiiii!!!! Offffff... RENKLİTİRTİL HANIM BLOGUNUZ BENİM ÇOK SEVDİĞİM HARİKA BİR BLOGDUR. BENIM SIRADAN BİR DİŞ MACUNU DEYİP GEÇTİĞİM ŞEYİ SİZ BİR SAYFALIK YAZINIZLA BENİ DİŞ MACUNUNA AŞIK ETTİREN BI INSANSİNİZ YANİ O DERECE DIYEYIM:'DD CIDDIYIM:D AMA ŞUNU FARK ETTİM BLOGUNUZA HER GİRİŞTE AYRI BİR DETAY BULUYORUM, AYRI BİR GÜZELLİK YAKALIYORUM VE BUNLARIN HEPSİNİ O TATLI BLOGUNUZA MİNİK MİNİK MÜKEMMEL DETAYLAR OLARAK YERLESTIRMISSINİZ SANKİ GELSİN DE OKURLAR BENİ BULSUN DİYOR O DERECE. ÖNCEDEN BLOGUNUZA SADECE BOŞ ZAMAN BULUNCA BAKARDIM. YANLIŞ ANLAMAYIN KÖTÜ MAKSATLA DEĞİL SADECE DAHA BLOGUNUZUN O GÜZEL BÜYÜLÜ HAVASINA HENÜZ GİRMEMISTIM. ŞİMDİ RESMEN AŞIK OLDUM RENKLİ TIRTIL BLOGUNA YA. YASAMİ GÜZELLEŞTİREN HAYAT KAYNAKLARINDAN BİRİ OLDU BENİM İÇİN RENKLİTİRTİL BLOGU. VE YİNE BİR DETAYI DAHA OLDUĞU YERDEN ÇIKARTMAYAYIM Mİ BUGÜN? (Tüm o özenle sakladığınız gizli ama bir o kadar da tatlı, nefis detayları bir bir çıkarıp blogunuzun o büyülü dünyasını keşfeden ilk insan olucam inşallah :"D gel beni bul diyor resen kaşif gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay! Çok güzelsiniz... Okurken sırıtarak okudum yorumunuzu ve böyle düşünmenize çok sevindim. Aslında son zamanlarda moralim çok bozuk ve bloguma yazı yazmak istemiyorum. İlk yazımdan son yazıma kadar tüm blogum aynı zaman içerisinde 3 blog tarafından çalınarak üzerimden para kazanmaya başladılar. Hiç bir şey yapamadım bu konuda ve biraz hevesim kırıldı. Fakat bu yazınız bana motive oldu. Tekrar o hevesi yeniden yakaladım ALLAH razı olsun sizden. :)

      Sil
  2. cidden abartmıyorum o derece benimsedim bu blogu:)) YA DEĞİL SPOILER YAZMAK YORUMA BÜYÜK HARFLERLE YAZMISSINIZ BİRDE SPOİLER YAZANLARI YAYİNLAMİYORUM DİYE SİZ NASIL BİR İNSANSINIZ YA !! <3 <3 UZAKDOĞU DİZİ YORUMLARINIZDA SADECE KONU DIŞINDA ASLA SPOİLER İN S Sİ OLMADIĞI GİBİ BİZİM (YADA BENIM) TÜRK DİZİSİ DEYİP GEÇTİĞİM ŞEYİ BELKİ ASLA TÜRK DİZİSİ İZLEMEYECEĞİM AMA TÜRK DİZİLERİNDE BİLE BUNU YAPIYORSUNUZ YA TEŞEKKÜR EDERİM YAAAA!!!! :"(( SIZ NASIL BIR INSANSINIZ RENKLITIRTIL YA!!!! cidden duygulandım renklitirtil çok etkilendim şaka değil!!! Sadece konunun güzelliğini anlatip izleme merakı veriyorsunuz ya arkadaşım diğer bloglar duyun bunu bu kadarı bol bol yeter!!! Ne gerek var sonuna. Old boyu belki o etkilenmislikle asla izleyemeyecegim ama yuregimde ve hayatımda renklitirtil diye bir blog var artık. Çok uzattım kusura bakmayın ama cidden seviyorum bu blogu. Cidden gözümden yaş geldi şuan. Fanınız falan değilim nefret ederim fanliktan sadece bu blogu cidden yasamin güzelliklerinden biri olarak görüyorum, yaşamin özel kaynaklarinsan biri olarak sadece; hepsi bu. Olumlu tarafınız hüznü (babanızı kaybedisinizi bile hayat devam ediyor gibi tatlı bir hüzünle baglamanız....) ya bilmiyorum ama her şey. Bu blog dakı tüm her şey bana yaşama sevinci ve yaşama "güzellikleri de olabilirmiş" gözüyle bakmami sağlıyor. SAKIN ABARTTIN DEMEYİN DUYGULARIMI BELKİ DE BİR TIK YOĞUN YAŞIYOR OLABİLİRİM AMA BU BENİM DUYGULARIM VE HİÇKİMSE KARIŞAMAZ KESİNLİKLE ABARTMADAN VE EĞMEDEN BÜKMEDEN TAMAMEN VE TAMAMEN İÇİMDEN GECELERİ SADECE VE SADECE GERÇEK HİSLERİMİ DUYGULARIMI YAZDIM. Neyse cok uzattım bir daha bu kadar buyuk bir yazı yazmak herhalde daha doğrusu yazamam çünkü bu sene üniversiteye başlıyorum ve hiç zamanım olmayacak. Ama kalbimde bir yerin var renklitirtil blogu. Çok farklı güzel ve özel bir yer hemde. KEŞKE SİZİNLE TANİSABİLSEYDİM SADECE 1 KERECIK. ÖLMEDEN ÖNCE BUNU CİDDEN ÇOK İSTERDİM. BU İÇİMDE ÖLENE DEK KALACAK BİR İSTEK YALAN SÖYLEYEMEM BU KONUDA. Ama dualarım sizle olacak ölene kadar bunu asla aklınizdan çıkarmayın! Rabbim ailenize size ve herkese ve tum inananlara ve bana:D hayırlı uzun ömürler nasip etsin inşallah... Neyse kalın sağlıcakla, sizin ve tüm bloggerlarin emeklerine sağlık:))) hoşçakalın bu son yorumumdu... :")) (ESİN BİLGİN)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ama gerçekten çok tatlısınız, samimiyetimle yazıyorum çok duygulandım okurken. İnşallah okulun eğitiminiz hayırlı olur ve ilerde severek yapacağınız bir mesleğiniz olur. Bende size dua edeceğim, ''ALLAH seni hayırlı, güzel insanlarla karşılaştırsın hayatın boyunca asla sıkıntı yaşama hep mutlu ol''. Tekrar tekrar çok teşekkür ederim ve tekrar tekrar ALLAH razı olsun. :*

      Sil
  3. Bu yorumu yapmadan geçemeyeceğim sanırım. Başroldeki ikilinin birbirine olan uyumu o kadar şirin ki, gerçekten herkes izlemeli. Kızın boyu 1.50 erkeğin 1.88 ama hiç itici gelmiyor aksine çok tatlı duruyorlar. İlk izlediğim çin dizisiydi biraz önyargılıydım dillerine ama tam tersi izledikçe ne kadar hafif bir dil olduğunu farkettim. Ve şimdi de başka bir Çin dizisi izleme uğraşına girdim😅Özellikle önereceğin bir Çin dizisi var mı? Çin dizileriyle ilgili olan postunu da okudum ama kararsız kaldım😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çince çok güzel ya hu beni dinlendiriyor Tayvanlıların konuştuğu Çince daha esnek ama Çin'de konuşulanı daha çok seviyorum. Elbette var Çin dizileri denildiğinde akan sular duruluyor. Fifteen Years to Wait for Migratory Birds (lise dizisi aynı bu dizi gibi gelecekten geçmişe dönen bir dizi) dizisini çok severim sonra My Amazing Boyfriend var mesela fantastik bir dizidir ama çok güzel My Sunshine dizisi var melodram türdü onu da çok beğenirim Love Me, If You Dare dizisi var polisiye türde o da bambaşkadır. İşin özü özellikle önereceğim çok dizi var böyle. :)

      Sil
    2. Aynen çok sakin bir dil gerçekten beni de dinlendiriyor😅 Ben özellikle romantik-komedi gençlik dizileri seviyorum ilk dediğine ve My Amazing Boyfriend'e göz atacağım. Teşekkürler^.^

      Sil
    3. Çok güzel bir dizi seçimi olmuş. :)

      Sil
  4. Bu diziye yeni başladım 14.bölümdeyim ve bitmesin isityorum😊 bunun gibi okul konulu çin dizisi önerirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğenmenize çok sevindim. Google'a Okul Konulu Tayvan / Tayland / Çin Dizileri yazarsanız benim blogumda yayınlanmış tüm okul dizilerine ulaşabilirsiniz ve ya blogumun üst sekmelerinde Asya Dizi& Film sekmesi var orada tüm diziler mevcut. :)

      Sil
  5. ben bu diziyi izledim. aslında dizinin konusu işleyişi çok güzel ama çin dizileri hakkında şöyle bir eleştiride bulunmak isteri. sesleri sonradan ekliyolar diziye sanırım ve bu yüzden konuşmlar mimiklerle uyuşmuyo çoğu zaman ve nerdeyse izlediğim her çin dizisinde durum böyle. bu yüzden bana duyguyu geçiremiyolar. bence çin dizilerinde dilden çok bu sıkıntı. siz ne düşünüyosunuz. hani bütün asya dizileri bi yana cidden kore dizileri bi yana. basit bile olsa oyunculuklar çok iyi oluyo ve duygu tam geçiyo bişekilde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı dizilerde öyle yapıyorlar. O da onların sistemi yapılacak yok. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)