Şehriyeli Pirinç Pilavı Yapılışı

Bu günlerde pek bi becerikliyim mutfaktan çıkasım yok aslında çok fazla yemek yapıyorum ama hiç birini dogru düzgün fotograflayıp sizle paylaşamıyorum.Bu pilavı yaparken ilk yaptıgım pilav aklıma gelmişti acemi işi mi bilmem tam kıvamında olmuştu internetten bakarak yapmıştım ve tam olmuştu.Bu annemin yaptıgı şekilde bir pilav ilk yaptıgım pilavdan sonra annemden öğrendigim pilav olmuştu.Bu yüzden sürekli yaptıgım pilavı sizle paylaşıyorum....
Şehriyeli Pirinç Pilavı


Malzemeler;
2 su bardağı pirinç
Yarım su bardağı şehriye
50 gram katı yağ
Yarım çay bardağı sıvı yağ
3 su bardağı kaynar su 
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
Yapılışı;
Pilavı yapmadan 2 saat önce pirinçleri bir kaba alın 1 tatlı kaşığı tuz ve üstünden geçecek kadar kaynar su ile pilavı yapana kadar bekletin.
Ocaga Su koyun kaynasın.
2 saat sonunda yapacagımız tavada yağları karıştırıp eritin.
İyice eriyen yağın üzerine şehriyeleri atın.
Bu arada pirincin suyunu süzüp pirinçleri yıkayın.
Sonra şehriyelerin üzerine ekleyin ve tane tane olana kadar kavurun.
Pirinçler iyice dökülmeye başladıgında kaynar suyu pirinçlerin üzerinden gececek kadar (3 su bardagı)
 koyun tuzu ekleyin ve tavanın kapagını kapatın.
Pirinçler iyice suyunu çektikten sonra altını kapatıp üzerine karabiber serpin.
Yarım saat bir şeyle sarıp demlenmesini bekleyin.
Sonra servis yapın
Afiyet olsun..
pirinç tane tane oldu fakat ben çekicem diye kaşıkla hafif üzerine bastırdım :D 

Yorum Gönder

0 Yorumlar