Tavada Soya Soslu Baget Tavuk Yapılışı

Geçen gün soya soslu tavuk yaptım fakat  bilgisayarım bozulunca tarifin postunu yazmak bu güne kaldı.Soya sosu aradıgımı bir kaç hesabımda yazmıştım fakat bulamamıştım.Resmen soya sosu kıtlıgı çekti  yaşadıgım yer.Her zaman görebileceğim marketlerde bile yoktu  ya da gözlerimde bir problem vardı.Sonunda soya sosunu alabildim ve hemen  tavukla ilgili bir şeyler yapmalıyım diye düşündüm.Pişip de yedigim zaman açıkcası pekte  bir değişiklik hissedemedim fakat yumuşacık pişmesi  ve  daha lezzetli gelmesi  dilimden kaçmadı.Tabir-i caizse lokum gibi pişmişti tavuk.Aile üyeleri de sevdigine göre bunu hemen blogumda paylaşmalıydım.Umarım sizlerde  tarifi deneyince memnun kalırsınız. ^_^
Tarif;

Malzemeler;
3 yemek Kaşığı Soya Sosu
1 Çay kaşığı karbonat ( Yoksa yarım çay bardağı  maden suyu*soda*)
1 yemek kaşığı Sirke
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pul biber 
1/4 Çay Bardağı sıvı yağ

Garnitür için;
6 orta boy patates
3 sarımsak dişi
3 tane orta boy yeşil biber 
1 tane kırmızı biber 
Yarım tatlı kaşığı tuz 

Yapımı;
Bir kapta  soya sosu,sirke,karbonat,kekik,pul biber  güzelce karıştırılır  bir fırça yardımıyla bagetlerin   her tarafına güzelce sürülür.
1 saat  buzdolabında  dinlenmeye alınır.

Dipnot1: Karbonat neden gereklidir?
Tavuga az miktarda karbonat ve ya soda sürüldügünde tavuk yumuşak olur ve güzel pişer.Çok fazla konulmaması gerekir yoksa sabun gibi köpürür ondan miktarı çok az tutulmalıdır.Koymasanızda olur ama bence koyun.
Dipnot 2: Bagetlere kesinlikle tuz eklemeyin sebebi soya sosu çok fazla miktarda tuzludur eğer tadına bakarsanız ne kadar tuzlu oldugunu anlarsınız bu yüzden ilave tuza gerek yoktur.
Dipnot 3: Ben bagetlerin derisini yüzdüm dilerseniz derili bir şekilde de pişirebilirsiniz.
Garnitürlerin hazırlanışı;
Bir kapta 6 tane patates soyulur  istedigimiz şekilde kesilir ben yuvarlak denedim  biraz tavaya yapıştı  fakat bence siz elma gibi dilimleyin derim.
Sarımsaklar  uzunlamasına 2 ye kesilir.
Biberler uzunlamasına dilimlenir.
Üzerine yarım tatlı kaşığı  tuz gezdirilerek  garnitüre yedirilir.

1 saat  bagetler dinlendikten sonra   bir tavaya sıvı yağ dökülür  tava güzelce yağlanması sağlanır  üzerine tavuklar dizilir onun üzerine garnitürümüz yerleştirilir ve  başta kızarmaya başlayana (yağ kızarıp ses çıkarmaya başlayınca) kadar  yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte  (20-25 dakikada pişti benim) tavugun kızarma -pişme süresine göre  pişirilir.
Dipnot: Derileri kalırsa baget kırmızımsı bir renk alır.Baget derilerini soyarsanız renk almaz beyaz kalır bunu bir çatal yardımıyla tadarak ve ya batırarak  pişip pişmedigini anlarsınız.
Dipnot 2: Fırında denerseniz bütün  malzemeleri aynı aşamalarda  yapıp fırın poşetine koyarak deneyebilirsiniz hemen hemen yine aynı dakikalarda pişecektir. 100 derece uygun gibi geldi bana ama pişme ve derecesini kendi fırınınıza göre ayarlamalısınız.
Ben derilerini soydugum için beyaz kaldı.

Afiyet olsun ^_^ 
 

Yorum Gönder

0 Yorumlar