İçli Patates Tarifi

Ben bu tarife o kadar çok özendim o kadar çok özendim ki benim fırınım bir sırasını kaptı.Hafif kenarları yandı.Ne zaman bir şeye özensem böyle oluyor.Birde o sırada misafirler gelince o bir sırayı ayırıp kalanını ikram ettim.Hesapta yaptıktan sonra servis tabağında fotoğraflayacaktım nasip olmadı.Tam yaparken üstüne geldikleri için kalan o bir sırayı fotoğrafladım.(Koca 2 fırın tepsisinin hepsini yediler.)O yüzden başta fotoğraf için kusura bakmayın eğer vaktim olur bir daha yaparsam yeniden fotoğraflayacağım.Tarifi geçtiğimiz cuma yaptım ve iyi ki de yaptım çok sevilen bir ikramlık oldu.Bu tarifi bir kaç kez daha uygulamak istiyorum.Bu arada  tadı içli  köfteyi andırıyordu  çok lezzetli olmuştu.
İçli Patates


Malzemeler:
1 bardak ince bulgur
5 adet patates
1 adet yumurta
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı un


İç Harcı İçin
3 kuru soğan
500 gram dana kıyma
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı toz biber
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı nane

Yapımı:
Patatesler önce haşlanır rendelenir.
Ardından soğanlar küçük küçük doğranıp sıvı yağda kavrulur. Rengi dönünce kıyması konur. 
Kıymanın rengi dönünce tuz, kimyon, kırmızı biber ve nane atılır.
Ocaktan alınıp soğumaya bırakılır. 
Köftelik bulgur sıcak su ile ıslatılır.
Şişen bulgurun üzerine rendelenen patatesler eklenir.
1 yumurta kırılır. Salçası konulur.
Tutması için un serpilip tuzu atılır, özleşene kadar yoğurulur. 
Patatesli harçtan ceviz büyüklüğünde bezeler alınır.
Üstüne bastırılarak açılır içine iç harç konur ve yarım ay şeklinde kapatılır.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir ve yaptığımız bezeler tepsiye dizilir. 
200 derecede üzeri kızarana kadar fırında pişirilir. 
İsteğe göre katı yağda yakılan pul biber sosu ve yoğurtla servis edilir.
Afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar