Gelin Çantası Tatlısı Nasıl Yapılır

Geçenlerde nette gezerken yapım videosuna rastlayıp bir arkadaşımla birlikte yapacağız diye sözleşmiştik fakat nasip olmadı ben biraz geç yaptım.Yapımı çok basit olduğundan pek fazla uğraştırmadı.Tam 5 çayı için uygun bir tarif oldu.Ben şehir dışından teyzemler geleceği için yaptım.Misafirlerin hepsi çok beğendi hatta bir oturuşta bitti diyebilirim.Çok hafif olduğu için tam yaz günü tatlısı.Şekillerini pek tutturamasam da hoş duruyordu.
(İlk denemenin günahı olmaz)
Denemenizi tavsiye ederim.
Gelin Çantası Tatlısı - Gelin Çantası Pastası

Malzemeler:
1 adet yumurta
1 Türk kahve fincanı şeker
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı un

Arası İçin;
Krem şanti 
Yarım su bardağı süt

Yapımı:
Öncelikle Krem şanti ve yarım bardak sütü çırpıcı ile iyice çırpıp krema haline getirin ardından soğuması için buzdolabında bekletin.
Krem şanti soğurken;
Hamuru için; yumurta,şeker, sıvı yağ ,kakao, süt ,vanilya ve kabartma tozunu derin bir kaba alıp çırpıcı  ile  iyice çırpın.
Ardından unu ekleyin biraz daha çırpın. 
Akışkan bir hamur elde edin.
Teflon tavayı ocağa alıp ısıtın. 
Hazırladığınız kek karışımından 1 yemek kaşığı alıp yağsız tavaya dökün. 
(Yaymaya çalışmayın şekil olarak değişik şekiller ortaya çıkıyor)
Üzeri göz göz oluncaya kadar pişirin. 
Tek taraflı pişirdiğiniz keki bir poşete koyun 
(Poşete koymamızın nedeni katlarken kırılmaması için yani yumuşak kalması için poşete koyup ağzını kapatmayın hamur olur) 
Yaptığımız hamurlar iyice soğuyunca krem şanti ile arasını doldurup kapatın. 
Afiyet olsun.


Dipnot: 
1. 1 Paket krem şanti yetmiyor bol olsun istiyorsanız 2 paket alın.

2.Yaptıklarınızı üst üste koymayın ben yaptım içindeki krema ezildi.

3.Çikolatalı krem şantiliyi daha çok sevdim dilerseniz 2 çeşit krem şanti alın yapın.

4.Keklerini tavada kızartırken fazla tutmayın biraz göz göz olsun yeter yoksa yanıksı bir tadı oluyor ve çok siyah bir görünüm elde ediliyor.

5.Tavayı çok kızdırın kızdırmadan kaşıktan akıtırsanız yapışıyor.

6.Çok hafif bir tatlı olduğundan birden fazla yemek isteyebilirsiniz dikkat edin kilo yapmasın. :D

7. Şekillerin neden olmadığını çözdüm, çok düz bir tavada yapınca şekilleri güzel oluyor hafif oyuk bir tava olursa şekil olmuyor benim tavam büyük teflon yumurta tavası gibiydi o yüzden  olmadı krep tavanız ya da  teflon tarzı yapışmaz fırın tepsisi  gibi düz bir şeyiniz varsa  ocagın üzerinde kızdırıp yapın.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)