Şekerpare Yapılışı

Bu yıl bayramda özellikle baklava yaptırmadım yaz günü olduğundan çoğu kişi tatile gidiyor gelende zaten sıcak diye yemiyor sonra ev halkına kalıyor.Ee! çöpe gitmesin gibisinden yiyorsun yiyorsun sonra sana kilo olarak dönüyor.Bu yüzden bu bayramda anneme -''Şekerpare yapalım.'' dedim.Lezzetli olunca da tarifi sizlerle paylaşmak istedim.Umarım sizlerde beğenirsiniz.
Şekerpare

Malzemeler:
2 adet yumurta
2 çay bardağı pudra şekeri
2 çay bardağı sıvı yağ
1 adet kabartma tozu
Aldığı kadar un
(4 su bardağı kadar)
Üzeri için:
Fındık veya fıstık

Şerbet:
3 su bardağı şeker
3-3,5 su bardağı su
1/4 limon suyu (Bir kaç damla)


Yapılışı:
Bir kaba, yumurta, pudra şekeri, sıvı yağ ve kabartma tozunu iyice karıştırın.
 Üzerine aldığı kadar un ekleyin,yoğurun.
( Çok sert olmayacak bir hamur olacak.)
Hamurdan küçük parçalar kopartıp yuvarlayarak hafifçe bastırın
Yağlanmış fırın tepsisine koyun, üzerine fındık veya fıstık batırın.
Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 15 dakika hafif pembeleşene kadar pişirin.
(Fırın derecenizi kendi fırınınıza göre ayarlayın benim fırınımda 170 derecede oluyor)
Şekerpareleri fırından çıkarıp hafif ılık hale gelince, üzerine soğuk şerbet dökün.
(Şekerpare sıcak, şerbet soğuk olacak)

Şerbet ;
3-3,5 su bardağı suya, 3 su bardağı şeker ekleyin, 5 dakika kaynatın. 
Şerbet hafif kıvamlanınca üzerine limon suyu sıkın bir iki taşım daha kaynatın.

Eğer Şekerpareler soğuksa,şerbet sıcak olacak.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Eskiden anneannem çok yapardı şekerpare,öyle ki artık görmek istemiyorum :D ghjklşi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok güzel oluyor ama ya. Bizim evde pek yapılmıyor annem çok yenilikçi sürekli farklı tarif yapma zorunluluğu hissediyor ondan bi yapılan tarif ikinci kez zor yapılıyor ama bu yıl zorla da olsa yaptırdım. Yedin mi diye sorarsan hayır yemedim ama yaptırdım önemli olan yaptırmak. :D

      Sil
  2. çox gözel gözükyir

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)