Bloga Yazar ve Yönetici Ekleme-Kaldırma

Ben bu yöntemi süresiz kullanacaklara asla tavsiye etmiyorum.Ortak işten hayır gelmeyeceğine inanıyorum.Bence herkes kendine ait blog açsa daha mantıklı olur.Yarın bir gün ortak açtığınız kişiyle anlaşamaz küsersiniz,blogu birinizden biriniz almak zorunda kalırsınız.Biri alsa diğerinin emeği var,öteki alsa ötekisinin emeği var.Sonuç olarak işin içinden çıkmaz ve bütün emeğinizi çöpe atarak blogu komple kapatmak zorunda kalırsınız.Bir başkası ise sonradan yönetici eklemek.Özellikle sanaldan güvenip yönetici ekleyip hadi ortak blogumuz olsun deyip sonra o sanaldan güvendiğiniz kişi sizi yöneticilikten atıp kendi blogu olarak blogunuzu kullanabilir.Blogunuz söz konusu olunca her zaman en kötüsünü düşünün.Bir adım atarken beş defa düşünüp bir kez uygulayın.''Babana bile güvenme sözünü'' asla unutmayın.Emek sizin emeğiniz blog sizin blogunuz.Tabi bunun yanında şöyle bir durum var.Blogunuza konuk yazar alabilirsiniz ve ya blogunuza tema yaptırıyor olabilirsiniz.Bu gibi durumlarda geçici olarak tema yapanı yönetici ve ya konuk yazarı yazar olarak ekleyebilirsiniz.Fakat yineliyorum süresiz yetkiyi ben tavsiye etmiyorum.Yine de tabi ki sizin takdiriniz,sizin blogunuz,sizin düşünce yapınız.

***
Şimdi Bloga yazar ve ya yönetici nasıl eklenir onu sizlerle paylaşıyorum.

İlk önce ''home'' bölümünden ''Ayarlar'' kısmına geliyoruz.Ayarlar kısmından alt kategori olan ''Temel'' butonuna tıklıyoruz.Orada ''İzinler'' bölümünde ''Blog Yazarları'' vardır o bölümde sadece sizin blogunuzun mail ve nicki vardır. Hemen altında ''Yazar ekle'' butonunu tıklıyoruz.Karşımıza boş bir kutucuk gelir oraya eklemek istediğimin kişinin ''gmail'' adresini yazıp ''Yazar davet et'' butonuna basıyoruz.
İşlem sırası:
Home>Ayarlar>Temel>İzinler>Blog Yazarları>Yazar Ekle>Gmail>Yazar Davet Et



Ardından ekranınız bu şekilde olur.1 açık davet butonuna tıklarsak eklediğimiz kişinin mail adresi ve nicki gözükecektir.Eklediğimiz kişiye mail gider o kabul edene kadar bu şekilde gözükür.



Eklediğimiz kişiye mail gider yazdım.Peki bu kişinin yapması gerekenler nedir ondan hemen ara bilgi olarak bahsedeyim.

Kişiye mail gidince küçük bir bilgilendirme sonrasında Daveti kabul et butonu çıkar ona tıklıyoruz.

Ardından tekrar bir sayfa açılır burada eklenen blog hakkında bilgiler vardır burada da Giriş yap butonuna tıklıyoruz.



Bütün bu işlemler olduktan sonra blogunuza eklediğiniz kişi Yazar olarak eklenmiş olur.Ardından karşısında bulunan Yazar bölümüne tıklarsanız Yönetici seçeneğini de görmüş olursunuz bu şekilde hem yazar,hem yönetici kategorisinde o kişiyi ekleyebilirsiniz.

Aynı şekilde kişiyi kaldırmak isterseniz karşısında bulunan X butonuna basarak işlemi sonlandırmış olursunuz.






Yönetici: Sizin kadar yetkisi olur bütün blogunuza hakim olabilir.

Yazar:Düzenlemelerinizi görebilir fakat yazı yazmak haricinde hiç bir işlem yapamaz.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. kişisel bloglarda yönetici eklemek bencede anlamsız, ama bir film, dizi veya belirli bir alanda bilgi paylaşımı yapan bloglarda bilgili yazarlar bulup davet etmek hem blog için hem sahibi için hemde katılacak olan yazarlar için doğru bir adım.
    güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz bloglar var bazen denk geliyorum tabi ki onların düşünceleridir bana bir şey yazmak düşmez.Fakat bende dogru bulmuyorum yukarıda da belirttiğim gibi.Teşekkür ederim. :3

      Sil
  2. Merhaba:) Blog tasarımı yapıyor musunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayır ve blog tasarımımda bana ait değil, telefondan giriş yapıyorsanız masa üstü görünümüne getirerek, bilgisayardan giriyorsanız temamın aşağısında, altında yapan kişinin adı mevcut. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)