Ejderhalar Gerçek Değilmiş

Çocukluğumun efsanesi Ejderhalar gerçek değilmiş.İnanabiliyor musunuz ağzından ateş saçan dinozor görünümlü tuhaf şey gerçek değilmiş.Bunu öğrendiğimden bu yana pek iyi değilim.25 yıllık hayatımın bütün inancımı yitirmiş durumdayım.Oysa ki pazar banyosundan sonra o uzak dogu temalı filmlerle uykuya dalardım.Kardeşim savaşçı ben ejderha olur halı lavlarla kaplı olurdu.Şimdi söyleyin bana hangi hayal beni ayakta tutabilir.Oysa ki ejderhalar kötü adamları ateşiyle yenerdi.Pokemon izlerken kapışma olduğunda en çok Charmander'i seçerdim.Ya o evrimleri Charmeleon ve Charizard evrimine ulaştığında ki o heyecanım...Ah! hepsi birer yalanmış.

Ejderha aslında Çin ve diğer Uzak Doğu ülkelerinin simgesiymiş ve çoğu zaman iki yüzlü düşmanları belirtmek için iki başlı ejderha deyimi kullanılırmış.Avrupada uğursuzluk getirildiğine inanılırmış ama Çinde uğur getirdiğine inanılır hatta on iki burçtan birinin adıymış.Yunancada ''drakon'' bizde Osmanlı döneminde ''eviren'' olarak geçiyormuş.Hatta Dünyada Erdejderhanın varlığına inanıldığı için belgeseller bile çekilmiş.Anlayacağınız işin özü Ejderhalar gerçek değil bir Çin mitolojisiymiş.


Güle güle çocukluğum,güle güle hayal dünyam . 
:D

Yorum Gönder

2 Yorumlar

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)