Meryem (Dizi)

Bu diziyi bir yapımın çevirmesini çok istemiştim. Onlardan beklerken nasip TMC'den izlemekmiş. Bu dizinin önü, konusu çok açık bir dizi. Yani tam bir Türk dizisi olacak kıvamda. Eğer senarist cin fikirlilik yapıp kalemini iyi kullanırsa rahat 3 sezon çıkar bu diziden. Garip gelebilir ama ben bu dizinin uyarlanmasını çok istiyordum. Belki de bizim sistemimize hikayesiyle yakışacak nadir Kore dizilerinden biri. Yalnız oyuncu seçimi konusunda biraz tereddütlü olduğum için bölüm boyunca orijinal dizide ki oyuncularla karşılaştırmamak için kendimi zor tuttum. Bilmeyenler için kısaca özet geçmek gerekirse Ji Sung ve Hwang Jung Eum bu dizinin başrollerini paylaşıyor ve ikisi olağan üstü bir oyunculuğa sahip. Çiftimiz o kadar uyum içerisinde oldu o kadar tutuldu ki bu dizi sonrasında Kill Me, Heal Me adlı bir Kore dizisinde daha oynadı. Şimdi şöyle düşünün çift olarak tutulan iki çıtayı Allahuekber dağına çıkarmış iki oyuncu. Birde yetmezmiş gibi benim en sevdiğim iki oyuncunun dizisi. Bu yüzden uyarlama da karakterlere kim gelirse gelsin bu iki oyuncunun performansını geçemezdi. Bu yüzden de karşılaştırmamak için çok uğraştım. Keza yazarken de bu şekilde yazmaya çalışacağım. Umarım sağlıklı bir şekilde görüşlerimi size aktarabilirim. Öncelikle jenerik kısmında orijinal senaryonun kime ait olduğu konusunda bir ibare yoktu. Nitekim senaryo uyarlama yerine sanki senaristlerin kendi senaryolarıymış gibi yazılması beni rahatsız etti. Zaten Kanal D 'nin düzeninden dolayı bitiş bölümü hızlıca geçtiği için izleyicinin fark etmemiş olması olası. (Ben bile Kanal D resmi sitesinden tekrar sonuna bakmak zorunda kaldım televizyonda izlerken göremedim.) Bu yüzden umarım ilerleyen bölümlerde opening yani jenerik bölümüne de orijinal senaryonun kime ait olduğu eklenir.


İlk bölümü yayın zamanı, ardından gelen tekrarı ve sabah tekrarı olmak üzere 3 kere izleme şansım oldu. Dizi kaza üzerine kurulu bir dizi olduğu halde kaza sahnesinin detaylı ve doğru çekilmemesinden hoşlanmadım. Öylesine bir kaza sahnesi olmuş üstün körlü ve bu beni hiç tatmin etmedi. Karşılaştırma yapmayacağım ama orijinalinin sadece o sahnesine bakarsanız ne yazmak istediğimi anlarsınız. Birde çok fazla gereksiz karakter yaratılmış buna anlam veremedim. Orijinale göre gidilseydi pekala da konu ilerlerdi. Bunlar harici gözüme batan bir şey yoktu. Dizi de Furkan Andıç ve Ayça Ayşin Turan birbirlerine yakışmışlardı. Her ne kadar karakter olarak Furkan Andıç çok haşin bir rol yapamasa da gayet güzel bir performansı vardı. Zamanla karakteri oturttuğunda daha iyi bir oyun çıkaracağını düşünüyorum. Tam olarak karakterle bütünleşemese de pek göze batmıyordu. Yine aynı şekilde Ayça Ayşin Turan' da karakteri çok benimsemiş gözükmüyordu. Diğer oynadığı karakterlere göre bu karakter daha yapay görünüyordu. En azından izleyici olarak bana tam anlamıyla karakteri geçiremedi. Fakat yukarı da yazdığım gibi Furkan Andıç ve Ayça Ayşin Turan birbirlerine yakışmışlar ve kimyaları uymuştu. birlikte oldukları sahnelerde mimikler, göz temasları ve oyun vermekte çok usta duruyorlardı. Demek ki kamera arkasında anlaşabilen bir çift diye düşünmeden duramadım. Yalnız Ayça Ayşin Turan, Furkan Andıç'tan çok Cemal Toktaş ile daha uyumlu olmuşlardı. Şimdi yalan yazamayacağım oyunculuk anlamında Cemal Toktaş ana karakterde olsun isterdim. Çünkü Cemal Toktaş, daha esnek oynayabilen oyunculardan bir tanesi. Sanki istediğiniz karakteri verin ona, hiç zorlanmadan oynayacak havası var. Bıyıkları yok edersek Savaş karakteri daha keyifli olurdu diye düşündüm. Furkan Andıç 'ta çok iyi oyuncu yanlış anlaşılsın istemem ama böyle haşin bir erkek tipi yok onda. Böyle daha çok romantik komedi kaldıran baby face bir yüze sahip. Yine de ilerleyen bölümlerde çok iyi bir iş çıkaracağını düşünüyorum. Açelya Topaloğlu'nun karakteri varken Bestemsu Özdemir'in karakteri gereksiz. Bestemsu Özdemir varken Açelya Topaloğlu'nun karakteri gereksiz. Bir karakterden iki karakter yaratmak kimin aklına geldi merak ediyorum. Ayrı ayrı incelemek gerekirse, Açelya Topaloğlu harika bir oyuncu ama hangi rolü oynarsa oynasın sinir olamıyorum. Normalde sinir olmam gerek bu karakterine ama bir türlü olamıyorum. Kadında bir şeytan tüyü var. Ayrıca hak ettiği değeri aldığını düşünmüyorum. Çok kötü oyunculuk sergileyen kadın oyuncular bile baş tacı yapılıyorsa bu kadın daha fazlasını hak ediyor. Hakkında yazacak bir şey bulamıyorum her şeyiyle mükemmel bir oyuncu. Bestemsu Özdemir'de star ışığı var ama yolun çok başında bir kaç pürüzü çözdüğü zaman daha iyi ilerleyecektir. Diğer oyuncularda bildiğimiz ekranda gördüğümüz yüzlerdi. Bir potluk hissetmedim ilk bölüme göre gayet başarılılardı. Usta oyuncular var dizide her zaman ki gibi haddime olmadığı için onları es geçiyorum. Dizi genel olarak iyi başladı en başta dediğim gibi bu dizi Türk dizilerine çok yakın. Yani, Türk izleyicisinin harcı bir dizi. Bu yüzden eminim uzun soluklu bir dizi olacaktır. Kaliteli güzel bir uyarlama olmuş. Ben beğendim ve severek izledim. Eğer siz de benim gibi bu tür dizilerden hoşlanıyorsanız şiddetle öneririm. Muhakkak izlemelisiniz.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 4. sırada, tekrarı ise 5. sırada tamamladı.
MERYEM
Tür: Dram, Romantik
Yönetmen: Mustafa Şevki Doğan
Senaryo: Choi Ho Chul, Yoo Bo Ra
Senaryo uyarlama: Meryem Gültabak, İlke Gürsoy
Yapım: TMC
Yapımcı: Erol Avcı
Yapım yılı: 2017
Yayın günü: Çarşamba
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: KANAL D
Başlangıç tarihi: 2 Ağustos 2017
Konu:
Sevdiği adam için işlemediği suçu üstlenen bir kadın Meryem, Kariyer ve güç uğruna her şeyi yapabilecek bir Savcı Oktay, Aşık olduğu kadını kaybettikten sonra intikam hırsı ile gözü kararan Savaş…
Yağmurlu bir gecede yaşanan kaza bu üç insanın hayatını değiştirir. Adalet adamı Oktay güce, gücün adamı Savaş adalete muhtaç ilerler bu yolda.
Her iki adamın günahlarının yükünü Meryem çeker… Ta ki aşk denkleme dahil olup, adaleti getirene kadar…
Oyuncular:

Furkan Andıç 
Ayça Ayşin Turan 
Cemal Toktaş 
Açelya Topaloğlu 
Bestemsu Özdemir
Uğur Çavuşoğlu 
Serenay Aktaş  
Kenan Acar 
Sema Öztürk 
Ayten Uncuoğlu 
Beste Kanar 
Uğur Demirpehlivan 
Necmi Yapıcı 
Gülden Avşaroğlu 
Tekin Temel 
Efsane Odağ
Yıldırım Beyazıt 
Sonat Dursun 
Aydan Kaya 
Mutlu Güney 

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Ben hiç izlemeyi düşünmüyordum ama merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
  2. Kore versiyonuna bayilan ve tekrar tekrar biri olarak izlemeyi hic dusunmuyorum. Uyarlama dizilere yazik ediliyormus gibi geliyor bana. Ozellikle Kore de tutulan dizilere. Orada pek guzel olmayanlarsa biz de cok iyi isler yapiyor. Ya da benim sahiplenip yerine baska bir sey koyamamam bilemiyorum. :D Aslini hic bilmeyenler entrikali ve dram agirlikli bir dizi olarak sevebilir. Ama ben nasil bas rolde Ji Sung gibi bir yakisikliyi aramayayim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk bölüme göre yazıyorum ama itiraf etmem gerekirse bende senin gibi düşünüyorum. İlerledikten sonra rezil edilen çok dizi var ama sonuna kadar çok iyi giden diziler de var. Sanırım senaristine göre değişiyor bu durum. Yani bir senarist diziyi vezir de ediyor rezil de. Bir de uzun soluklu uyarlama diziler de senarist değişimi oluyor. Uyarlama ile başlıyor konu sonra orijinal dizinin konusu bitince senarist tıkanıyor ister istemez kan kaybetmeye başlayan dizinin senaristi değişiyor. Kalem değişince de konu farklı yerlere sapabiliyor. Fakat bu dizi senarist değiştirse bile gidebilecek bir dizi biliyorsun önü çok açık yani nasıl yazılırsa yazılsın Türk izleyicisine iyi işler dizi. Buna rağmen bu iş tutmaz ya da gelecekte sapıtırsa artık yuh derim. Yine de ben güveniyorum senaristlere ilk bölüm güzel başladı. :)

      Sil
  3. Şey yazılarınız çok hoşuma gidiyor da sizi nereden takip edebilirim sosyal hesabınızdan, var mı yada bulamadım da?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hemen sağ tarafta izleyiciler bölümünün altında yani sidebar bölümünde sosyal hesaplarım mevcut butonlara tıklarsanız ulaşırsınız. :)

      Sil
  4. Bu yazınızdan sonra diziyi izlemeye karar verdim ama bu ne hız ya. Daha 2. bölüm olmayan kalmadı. Kaza oldu, kız öldü, Meryem içeri girdi, içerde biri öldü, meryemin babası... yazarken yoruldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik Türk dizisi kıvamında değil mi? Aslında uyarlama olan dizi sadece 1 bölüm uyarlama gitti gibi bir şey oldu dizi uyarlamasından bağımsız ilerliyor. Bakalım nasıl toparlayacaklar. :D

      Sil
    2. Bilmiyorum ama hız diziyi basitleştiriyor gibi sanki. Bu iki bölüm 2 ay sürebilirdi. Gidip kore dizisini mi izlesem acaba

      Sil
    3. Evet hızlı gidiyor konu kız 2 gün kaldı hapiste 3. günü çıktı yıllarca hapiste kalması gerekti. :) Dene belki seversiniz. :)

      Sil
  5. Secret love'u çok seven biri olarak bu diziyi de izledim.Açıkcası çok senaryoya uygun gitmemişler gibi geldi kızın hapiste birkaç gün kalması falan saçmaydı.Ama oyuncuları çok beğendim.Furkan Andıç zaten favori oyuncumdur...Ama dizinin müziği en beğendiğm kısmı oldu bütün gün kulaklarımda çınlıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. bölüm hemen hemen yakındı ama 2. bölümden sonra değiştirecekleri bariz belliydi ki öyle de oldu. Güzel gidiyor ama keşke orijinaline göre gitseydi. Orijinali çok çok iyiydi. Müzik benim hoşuma gitmedi ay! Hatta nereden bulmuşlar bu müziği dedim. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)