Babamın Günahları (Dizi)

İlk fragmanlarını ve haberlerini gördüğümde sinirlendiğim dizi olarak dizi izleme tarihimde yerini aldı bu dizi. Gel zaman, git zaman dizi başlama tarihi belli oldu ve yılın ilk akşam kuşağı başlayan dizisi olarak dizi başladı. Beklentim o kadar yerlerdeydi ki ön yargı ile izleyemeyeceğimi sandım. Fakat dizinin başlamasıyla ve küçük kızı görmemle tüm düşüncelerim silinip gitti ve diziyi orijinal bir diziymiş gibi izlemeye başladım.


İlginç ama Babamın Günahları dizisi çok iyi başladı. Beklentimin üstünde bir işleyiş tarzı vardı.Yine de hem Two Weeks, hemde Jun Ki ile mukayese etmeden izlemeye özen göstersem de ister istemez kıyaslama yaptım. İlk olarak Babamın Günahları dizisinde Two Weeks'in kemik konusunu alıp farklı işlemeye çalışmışlar, ilk dakikaları olmasına rağmen başarılı duruyor. Özellikle kurgu kısmından çok hoşlandım. Two Weeks'in ön planında baba kız ilişkisi ve bir babanın dağ bayır kaçışı işlenirken Babamın Günahları dizisinde daha çok mafyavari bir yaklaşım olacak ve mafya ile uğraşacak gibi duruyor. Bu işleyişin farklı olması ve yeni karakterler eklemelerinden kaynaklı gibiydi ki tamda düşündüğüm gibi oldu. İlk bölümün sonlarına doğru hikayeni dolaylı yoldan işlediklerini fark ettim. Bizim dizilerimizin uzunluğundan dolayı sanırım böyle bir yola gidilmişti. Bu da çok zekice olmuş.


Dizi iyi başlasa da Kadir Doğulu konusunda emin değildim. Benim için bir Jun Ki olamaz ama performansını değerlendirmeye çalıştım. Kadir Doğulu ortalama olan oyunculuğunu bu dizi ile bir tık daha öteye götürmüş Her oyuncuya yakışmıyor ama baba rolleri Kadir'e çok yakışıyor. ALLAH gerçekte de baba olmayı nasip etsin ama baba kız ilişkisini çok iyi yansıtmıştı. Hem çocuk oyuncu hemde Kadir'in kimyaları uymuştu. Hatta size şöyle bir şey yazayım Lee Jun Ki ve Lee Chae Mi'nin baba kız etkileşiminden daha çok geçti bana Kadir ve Gökçen Bilge'nin etkileşimi. Duygu yönünden mimik yönünden ve gözlerinde ki enerji beni daha çok etkiledi. Ben Two Weeks dizisinin ilerleyen bölümlerinde çok gözyaşı dökmüştüm. Bu diziyi saçmalamadığı sürece izlemeyi düşündüğüm için bu etkileşimle iki katı göz yaşı dökerim gibi geliyor.


Gökçen Bilge Çiftçi on numara bir seçim olmuş. Hem yüz olarak Kadir'i andırıyor hemde ses tonu çok etkileyici. Üzüldüğü sahnelerde insanın içine içine işliyor.


Orijinali olmasaydı Melisa Sözen bu diziye hiç uymamış diye düşünürdüm. Fakat orijinalinde ki kız o kadar güzel ve uyuzdu ki Melisa Sözen naif oyunculuğu ile kesinlikle uymuş oldu. Kadir ile pek yakıştıramasam da anne rolü için hoş duruyordu. Ayrıca ne kadar Kadir ile uymasa da İsmail Demirci ile de yakışmışlardı. Genel olarak İsmail Demirci ile etkileşimi olacaksa orijinali gibi hoş bir çift bizi bekliyor olabilir gibi geldi.


Mustafa Uğurlu ve Sezin Akbaşoğulları kendilerini ispat etmiş usta oyuncular oldukları için haklarında yazmak bana düşmez ama dizi için doğru seçim gibi gözüküyorlar.


Mehrnoush Esmaeilpour savcı rolü için biraz sönük kalmış. Zamanla daha diktatör daha kararlı gözünü intikamı bürümüş bir karakter çıkarmış bilmiyorum ama pasif olmasından pek hoşlanmadım. Senaristin daha etkin olduğu sahneler yazması şart gibi duruyor.


Dizi şimdilik benden tam not aldı ama dizinin hiç bir yerinde başında ve sonunda hangi diziden alındığı senaryonun kime ait olduğu belirtilmemişti. Bu yüzden yapımı ve ekibi küçük bir kınama yapmadan es geçemem. Esinlenme dahi olsa yazılması taraftarıyım. Bu yüzden bu konuda yeni bölümlerde ibareleri görmek isterim. Tek problem buydu. Yasal olarak alınmadan dizi çekimi olduysa çok üzülürüm. Özellikle Abdullah Oğuz sevdiğim yönetmenlerdendir izleyici olarak eksi puana düşmesini istemem. Eğer çarşamba günlerine diziniz yoksa kesinlikle bu diziye bakın. Bu dizi kaçmaz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır. 

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı,  23. sırada, tekrarı ise 48. sırada tamamladı.
BABAMIN GÜNAHLARI

Tür: Dram, Gerilim, Aksiyon, Romantik, Polisiye
Senaryo: So Hyeon Kyeong
Senaryo uyarlama: Ahmet Saatçioğlu
Uyarlama: Two Weeks (Kore)
Yönetmen: Abdullah Oğuz
Yapım: ANS Prodüksiyon
Yapımcı: Evren Oğuz
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Çarşamba
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: STAR TV
Başlangıç tarihi: 10 Ocak 2018
Konu: Hikaye Ozan’ın (Kadir Doğulu) geçmişinde Ferruh’un (Mustafa Uğurlu) işlediği bir cinayeti sevgilisi Yeşim’e (Melisa Sözen) zarar gelmemesi adına üstlenmesi ile başlar. İşlemediği bu suçu üstlenmesi Ozan ve Yeşim’i farklı geleceklere sürüklerken Ozan bir kızı olduğundan habersiz yıllar geçirir. Yeşim, Zeyno’ya yapılacak ilik tedavisi için yıllar sonra Ozan’ın karşısına çıkar. Hayat ile ilgili en ufak bir beklentisi olmayan Ozan’ın hayatına Zeyno bir ışık demeti olarak düşer. Zeyno’nun hayatı Ozan’ın ellerindedir, ilik nakli için yaralanmaması gerekmektedir. Kızına ilik nakli yapabileceğini öğrendiği gün ise Ozan kendini yine işlemediği bir cinayetin faili olarak bulur. Fakat bu sefer kendisini feda edemeyeceği bir sebebi vardır...Kızı Zeyno.
Oyuncular 
Kadir Doğulu 
Melisa Sözen
Mustafa Uğurlu
İsmail Demirci
Sezin Akbaşoğulları
Mehrnoush Esmaeilpour
Gökçen Bilge Çiftçi

Yorum Gönder

0 Yorumlar