Türkçe Dublajlı Kore Dizileri

Bu gün Türkçe Dublajlı Kore dizilerini yazar mısın diye bir mail aldım. Bende hemen araştırmam gerektiğini düşündüm. Sonra sizler için bir araştırma yaptım ve bir post hazırladım.

Bence dizileri orijinal dilinde  (alt yazılı) izlemek daha iyi oluyor. Yani oyuncuların kendi seslerini duyunca yaptıkları mimikler ve beden dilleri daha doğal geliyor. Fakat  televizyondan izleyip hiç alt yazı izlememiş biri için bu durum hiç hoş olmuyor. İlk izlediğim dizi Düşlerimin Prensi dizisiydi. Televizyondan Türkçe dublaj izledikten sonra o dönem sürekli Türkçe dublaj dizileri aramıştım. Aynısını zamanında yaptığımdan şuan arayanları çok  iyi anlıyorum.

Fakat hiç bir Kore dizisi yayınlayan site dublaj yapmaz sadece alt yazı hazırlar. Şayet eğer televizyonda dizi yayınlanırsa kanal kendisi dublaj yaptırır ve Kore dizisi yayınlayan sitelerde oradan alıp sitelerine eklerler. Benim size tavsiyem iyi yapımlar izlemek, keşfetmek istiyorsanız bir an evvel alt yazılı izlemeye kendinizi alıştırın. Ancak o zaman diziler daha keyifli bir hal alacaktır.

Şimdi size Türkçe Dublajı olan, televizyonda yayınlanmış Kore dizilerini sıralayacağım. Bu dizilerin haricinde Türkçe dublajlı diziler aramayın. Unuttuğum dizi varsa yorum olarak dizileri yazabilirsiniz. İnşallah aşağıdaki diziler, Türkçe dublaj olarak sitelere yüklenmiştir ve kolaylıkla bulabilirsiniz.

Uyarı:


Benim fikrimi alarak aynı düzende öneri açan arkadaşlar neden kendi stilinizi yaratma geregi duymuyorsunuz üste bir iki cümle yazıp alta afişleri sıralamayı geçtim birde yüzlü yüzlü afişleri de bu post içinden alıyorsunuz.Ben bir afiş için bile en az yarım saat aradım afişlerin arasında seçim yaptım..Bu fikir için bile günlerce uğraştım diğer bloglara göre farklı olsun diye  düşündüm fakat siz ne yapıyorsunuz hazır fikir hazır post var nasıl olsa deyip benim günlerce uğraştığım emegimi yarım saatte blogunuza açıyorsunuz.Bu biraz ayıp olmuyor mu? Birazcık özgün bir blog olmaya çalışın kendi fikrinizi tarzınızı yaratın ki okuyucunuzda fark yaratın.

Benim blogumdan aldıgınız herhangi bir fikri herhangi bir afişi herhangi bir düzeni blogunuzda izinsiz kullanıyorsanız hakkım haram olsun.

Taklitler aslını yaratırmış derler ama ben taklit istemiyorum.Çünkü bu blog benim sizin kopyala yapıştır bloglarınız gibi olsun istemiyorum.Sizin için eğlence ya da iş olan bu blog alemi benim için bir yaşam tarzı ve siz her dakika benim yaşam tarzıma tecavüz ediyorsunuz.

Ha birde benden size bir iyilik daha; bu şekilde post açan arkadaşlar size geçmiş olsun.Zaten en büyük cezayı size Google verecektir.Hep benimle uğraşacak değil ya biraz da Google sizle uğraşsın.Emin olun Google salak değil hemde hiç değil.Lafın kısası ayvayı zaten yemişiniz benim ahıma baştan gerek kalmamış.. 

Televizyonda yayınlanan Kore dizileri;
Ballad of Suh Dong (Prensin Şarkısı) (TRT1)

Boys Over Flowers  (Yaban Çiçeği)(TRTOKUL)

Chuno ( Köle Avcıları) (meltem tv)

Dae Jang Geum (Saraydaki Mücevher)(TRT1)

Dae Jo Young (Büyük Kral Jo Young) (meltem tv)

Dong Yi (Sarayın Incisi)(TRT1)

Dream High (Büyük Hayaller)(TRTOKUL)

Emperor of The Sea (Denizler Imparatoru)(TRT1)

Goong S (Zoraki Prens)(TRT1)

Hong Gil Dong (Kahraman Hong) (meltem Tv)

Horse Doctor (Sarayın Doktoru)(TRT1) 

Jumong (Efsane Prens)(TRT1)

King Geunchogo ( Efsane Kral) (meltem tv)

King Gwanggaeto The Great ( Büyük Kral Gwanggaeto) ( Meltem Tv)

Merchant  (Tacir-Sangdo)(TRT1-Meltem tv)

Princess Hours (Düşlerimin Prensi)(TRT1)

Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe)(TRT1)

The Kingdom of The Winds (Rüzgarın Krallığı) (meltem tv)

The Princes's Man ( Prensesin Tutkusu) ( meltem tv)

Warrior Baek Dong Soo (Savaşçı)(TRT1) 

Yi San (Sarayın Rüzgarı)(TRT1)

Empress Chun Chu (Demir Prenses) (MeltemTV)
Princess Ja Myung Go (Prenses  Ja Myung Go) (Meltem TV)
.
Dae Jo Yeong (Büyük Kral Jo Yeong) (Mesaj TV)
Love Amongst War (Sarayın Savaşı) ( Mesaj TV)
DİKKAT!!!
Buradan sonrasını Türkçe dublaj olarak bulmanız daha yüksektir. Önceki dizilerin yayın zamanı çok eski olduğu için internetten kaldırılma ihtimali var. Bu yüzden buraya kadar olan dizileri alt yazılı aramanızı tavsiye ederim. 

Kill Me Heal Me (Sil Baştan) (Kanal 7)
Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo (Aşka Yolculuk) (Kanal 7)
The Moon That Embraces the Sun (Sonsuza Dek) (Kanal 7)
Secret Love (Feda) (Kanal 7)

Weightlifting Fairy Kim Bok-joo (Sev Beni) (Kanal 7)
Empress Ki (İmparatoriçe Ki) (TRT1)

 Love in the Moonlight (Bir Tutam Aşk) (Kanal 7)

Queen for Seven Days (Ömre Bedel) (Kanal 7)
The King's Daughter, Soo Baek Hyang (Kralın Kızı) (TRT1)


The King in Love  (Sevda Masalı)(Kanal7)

.
Hwajung (Işığın Prensesi) (TRT1)

***Diziler yayınlandıkça güncellenecektir.***


Yorum Gönder

102 Yorumlar

  1. 1) Büyük Kral Jo Young
    2) sarayın incisi
    3) sarayın doktoru
    4) muhteşem kralice
    5) demir prens
    6) hong-gil-dong
    7) prensin şarkısı
    8) Yaban Çiçeği
    9) Köle Avcıları
    10) Saraydaki Mücevher
    11) Büyük Hayaller
    12) Denizler Imparatoru
    13) Zoraki Prens
    14) Efsane Prens
    15) King Geunchogo ( Efsane Kral
    16) King Gwanggaeto The Great ( Büyük Kral Gwanggaeto)
    17) Tacir-Sangdo
    18) Düşlerimin Prensi
    19) The Kingdom of The Winds (Rüzgarın Krallığı)
    20) The Princes's Man ( Prensesin Tutkusu)
    21) Warrior Baek Dong Soo (Savaşçı)
    22) Yi San (Sarayın Rüzgarı)
    23) princess ja myung go türkçe dublaj izle
    24) Iljimae

    25) büyük tacir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım yararlı olur izleyecekler için. :3

      Sil
    2. Duslerimin prensi dublajli yoxdu varsa eger ling atin ordan baxim

      Sil
    3. Indiden tesekkurler

      Sil
    4. Dublajı yok alt yazılı izlemelisiniz TRT1 yanlış hatırlamıyorsam 2007'de yayınladı diziyi bu yüzden artık dublaj yüklü bir site kaldığını sanmıyorum. :)

      Sil
    5. Hm oldu sagolun

      Sil
    6. Bu dizilerden hansinin dublaji var .saraydaki muchever saray doktoru muhtesem kralice den basqa hansinin dublaji var

      Sil
    7. isimlerini tek tek yazıp dublajını aramalısınız yerel kanallar yayınlıyor bazen postta ki yayın kanalları haricinde güncel olduğu için oluyor bu yüzden google'da aratmalısınız. Yine de size alt yazılı izlemenizi tavsiye ederim. Dublaj işin içine girince hem kısıtlı oluyor dizi sayısı hemde orijinalinde ki tepkiler yapay kalıyor.

      Sil
    8. Altyazi baxmisam cox diziler sayini itirmisem deyisiklik oldun deye deyirdim 😇😊🤗sagolun melumatlara gore🤗☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺sizide yordum .

      Sil
    9. Yok olur mu asla değişiklik için Tayland, Tayvan, Çin dizileri de tercih edebilirsiniz onlarda Kore dizileri kadar güzel. Hatta şu an Düşlerimin Prensi dizisini arıyorsunuz Tayland versiyonu yayınlanıyor Tayland'da güncel haftada iki bölüm geliyor ve ingilizce çevirisi çıkar çıkmaz jet hızıyla çeviri buluyor yani çevirisi var onu deneyin derim. '' Princess Hours Thai'' ismi. Google da '' Princess Hours Thai İzle'' yazarsanız çıkar. Tayvan Drama sitesi çeviriyor 8. ve 9. bölüm gelecek bu hafta. Hatta 8. bölüm çevirisi geldi 9. bölüm bekleniyor. :)

      Sil
    10. Diziler gerçekten çok iyi yani sadece bir kısmına baktım ama güzel yani değişik tarzları listedeki diğer dizileride izleyeceğim teşekkür ederim.

      Sil
    11. efsane prens izlediğim en muhteşem kore dizisi . kore dizilerine hayransanız efsane prensi mutlaka izleyin

      Sil
    12. Kadın Polis(damo)'da dublajlı yayınlanmıştı Ha ji won 'un en güzel dizilerinden

      Sil
  2. Cennetin doğusu kore dizisi oda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kanal da yayınlandı ya da yayınlanıyor hiç duymadım?

      Sil
  3. yaban çıçegı , büyük hayaller, düşlerimin prensı ,nı ızledım harıka dızelerr

    YanıtlaSil
  4. yaa ama çoğunu izledim ve anılarım tepreşti :(((

    YanıtlaSil
  5. merhaba baska diziler varmi acaba?

    YanıtlaSil
  6. Trt 1 de ve trt okulda çıkıyomu bunlar gerçekten hiç görmedimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu postu 2014 de oluşturmuşum. Evet zamanında yayınlanıyordu. :)

      Sil
    2. Zamanında Savaşçı yı çok severek izlemiştim Trt de ama artık göremiyorum

      Sil
    3. TRT maalesef bıraktı bu işleri en son yayınladığı iki dizinin birini pazar günü sabah 9 gibi, diğerini de de sabah 7 gibi yayınladı bıraktı. Bunun sebebini günümüzde ki Korecan isimli topluluk olarak görüyorum. Özellikle TRTOKul'da yayınladığı iki okul dizisinin ardından sürekli olumsuz yorumlardan sıkılmış olmaları olası bir durum. Memnun olmayan hiç bir şeyi beğenmeyen bir kitleye ulaşmak yerine bitirmeyi tercih etmişlerdir ki bu son yayınlanan iki dizinin sabah saatlerinde özellikle genç kesimin izlemeyeceği saatlare konulmasından anlayabiliriz. :)

      Sil
  7. Şuan yokmu yani :( keşke olsa Helede bof :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla şuan TRT'nin hiç bir kanalında Kore dizisi yayını yok ama diğer kanal ve yerel kanallarda Kore dizisi oynuyor diye biliyorum. :) (Meltem ve Mesaj Tv ye bir bak istersen yayın akışlarına. Yerel kanalları tam bilmiyorum hangileri olduğunu )

      Sil
  8. Bunları indirebileceğim veya alabileceğim bir yer var mı ?

    YanıtlaSil
  9. merhaba buyuk kral jo young izeldimde ilk bolumde qoquryo la tank ordusu savasiyor bide tahillarini falan yakiyorlar qoquryo ordusunu o mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç hatırlamıyorum. :)

      Sil
    2. merhaba yukarida gosterdiyiniz filmleri hangi sitedesen izleye bilirim?

      Sil
    3. alt yazılı olarak isimlerini yazıp sonuna izle yazarak tarata bilirsiniz ama Türkçe dublaj için hala yüklü olan site var mı emin değilim. :)

      Sil
    4. merhaba mesaj tv ve neltem tvden baska kore dizisi yayinlayan kanal varmi acaba soylersen sevinirm bilymiyonsa googleden nasil bula bilirim?

      Sil
    5. Merhaba, bildiğim yok. Genelde Meltem ve Mesaj harici yerel kanallarda Kore dizileri oynuyor. Yerel kanalların tek tek resmi sitelerine girip yayın akışına bakmalısın. Bu biraz uzun sürer neden internetten alt yazılı Kore dizi izlemiyorsun? Sonuçta tv aynı dizileri yayınlayıp duruyor.:)

      Sil
  10. abla fotoraflarin asagisinda hangi tv den yayinladigini yazmisinsin meltem trt mesaj tv neden yok ordanda yayinliyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yayınlandığı kanalları baz aldığım için. :)

      Sil
  11. bu kadar bilgiyi nerden biliyon nerden oyrenmissin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleye izleye dün izlemeye başlamadım 2007'den bu yana Kore dizisi izliyorum. :)

      Sil
  12. Sürekli site ismi soran yorumcum;
    İyi site dediğin şey ne bilmiyorum ama bir videoyu açtığında başında eğer site ismi varsa o dur gerisi o siteden ÇALIYORDUR. İzlediğin videoların başında ki uyarıları takip et. Lütfen şu site iyi mi bu site iyi mi diye sorma. Özgün çeviri yapan her site benim gözümde iyidir. Özgün sitelerden izleyip alt yazısına göre kendin karar vermelisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sence sarayin dokturu sarayin incisi saraydaki muchever hangisi iyi bide en iyi kore dizisi sence hangisi

      Sil
    2. en iyi kore dizi yayinlayan yerel tv hangisi meltem mesaj

      Sil
    3. İki sorunun da cevabını bilmiyorum. :) Bu tarz sorular sormaya devam edeceksin sanırım. Ben kıyaslama yapmıyorum. En iyi hangisi gibi sorular lütfen sorma. :)
      Bence en iyi Kore dizisi yayın zamanında yayınlanan dizilere göre değişir. Ben güncel dizi takip ediyorum. Yani; ülkesinde dizinin yayınlandığı hafta çevirisi gelen dizileri. Şu dönemde Memory dizisi sanırım. :)

      Sil
  13. demir prenses yokki abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa sürede ekleyeceğim. :)

      Sil
    2. Tv 4 de kore dizisi yayinliyorlar saraydaki mucheveri

      Sil
  14. Boy over flowers,saraydaki mücevher,dream high1,düşlerimin pirensi hepsi çok güzel izledim.
    Lütfen yeni kore dizileri ekleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Türkçe dublajlı yayınlanırsa tabi eklerim. Bunun harici yukarıda ki sekmelerden KDrama&Film sekmesinden TÜRKÇE ALT YAZILI önerilerimi görebilirsiniz.

      Sil
  15. Bu sene yada başlayacak olan dizi varmı trt de falan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yok. Artık diziyi direk yayınlamak yerine Türk dizilerine uyarlıyorlar, şu an moda bu. :)

      Sil
  16. renkli tırtıl diye dizi varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalga amaçlı dahi yazsan bunu ciddi bir soru olarak algılayıp ciddi cevap vereceğim. Hayır, gördüğün gibi o benim blogumun ismi.

      Sil
    2. Kızmayın lütfen bende her Uzakdoğuyla ilgili bir şey arayacağım zaman karşıma renklitirtil çıkınca internetten aratmıştım yeppudaadan izle diye baya da bir uğraştığımı hatırlıyorum bulmak için.. bloğunuz gerçekten hoş, sürekli arkadaşlarımdan duyuyordum ama blog kavramından pek hoşlanmazdım. Sizinkine de bakmak hiç aklıma gelmedi bu yüzden. O kadar popüler ki galiba bloğunuz insan dizi zannediyor hem çoğu Uzakdoğusever arkadaşım takip ediyor tavsiye ediyordu hem de ne zaman bağımlısı olmasamda arada Kore dizisi izleyecek olsam bloğunuzu görünce bu blog arkadaşlarımın tavsiye ettiği blog mu anlamadım en sonunda bende dizi sandım hep uzakdoğuyu aratınca bura çıktığından... bugüne kısmetmiş okumak. yani blog kavramını genel olarak pek sevmesem de sizinkini istisna yaptım artık. Gerçekten umarım hiç bırakmazsınız. Okurken çok eğleniyorum. İyi bir iş. Sağlıcakla kalınız... Aylin Öz...

      Sil
    3. Ben ilk yazan dalga amaçlı yazdı sanmış, kızmıştım cidden bu oluyor mu ya hu? :o Hele Google'da ''renklitirtil Türkçe dublaj izle'' arama hiç gitmiyor demek ki sebebi buymuş. Sanırım bu posta geliyor insanlar ondan arıyorlar öneri için diye düşünüyordum. Vay be dizimi yapsalar bu kadar şaşırmazdım. Teşekkür ederim düşünceleriniz için ve bilgilendirme için beni çok mutlu ettiniz. Siz de umarım beni severek takip edersiniz. İnşallah ileri ki zamanlarda verimli bir blog olurum. Siz de sağlıcakla kalın. :)

      Sil
  17. Efsane prens nezaman kaçta cikcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarı da ki dizilerin hepsi oynamış ve bitmiş diziler büyük bir ihtimal bulamazsınız. Yerel kanalları uydudan gündüz kuşağında gezerseniz muhakkak bir tane Kore dizisine rastlarsınız. Bildigim kadarıyla yerel kanala göre büyük kanallardan Meltem ve Mesaj tv de şu an Kore dizisi oynuyor bu iki kanalın resmi sitelerinden yayın akışlarına bakarak saatlerini ve günlerini öğrenebilirsiniz. :)

      Sil
  18. Eklenmemiş bir dizi var tam hatırlamıyorum ismini 3 prens devletinin kurucusunun ziyaret edip bir yay ı germek için yola çıkıyordu böyle başlamıştı.Ama 3.prens kurucunu oğluymuş kralın üvey evladı galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kanalda yayınlandı onu hatırlıyor musun

      Sil
  19. Üç prens dediğiniz Efsane Prens

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. orange Marmelade gelsin lütfen *-*

    YanıtlaSil
  22. Altyazılı kore dizileri ekleyemezler mi?

    YanıtlaSil
  23. Tesekkur ederim izlemis oldugum dizilerin iaimlerini sonunda buldum

    YanıtlaSil
  24. Prenses ja myoung mu ne var hala yayında her sabah 11.45 de olay tv de

    YanıtlaSil
  25. Turkce dublaj bir diziye başlamak istiyorum düşlerimin prensi dışında onu izlemiştim öneriniz ne olurdu?Veya sizin favoriniz hangisi^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Türkçe dublaj olarak ararsanız tamamını bulma şansınız çok az. Çünkü ya yıllar içerisinde linkleri silinmiş oluyor ya da yayın kanalları telif atıyor yok olup gidiyor. Bu yüzden alt yazılı olarak aramanız sizin mağdur olmamanızı sağlar. Benim ''bu listede'' favorim BOF ve Düşlerimin prensi. Fakat genel olarak 2007'den bu yana izlediğim Kore dizilerine bakarsak favorim değiller. :)

      Sil
  26. İmparator dizisi vardı bir ara internette arıyorum ama bulamadım
    Bana yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Tv'nin resmi sitesinden baktım Emperor Of The Sea dizisi olarak gözüküyor yanlış bilgi girmedilerse. :)

      Sil
  27. Muhteşem kraliçe, gerisi hikaye.

    YanıtlaSil
  28. Acaba filimler vitrini daha devam ediyormu

    YanıtlaSil
  29. TRT1 kanalında reklam dönüyor. İmparatoriçe Ki çok yakında diye.

    YanıtlaSil
  30. Love in the Moonlight- Bir Tutam Aşk çok yakında Kanal 7 de.

    YanıtlaSil
  31. Türkçe dublaj çıkmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde ya kanal telif olarak yüklenen yerlerde kaldırmalarını istemiştir ya da yıllar içinde internette yok olup gitmiştir. Size tavsiyem Kill me Heal Me dizisinden sonraki yayınlanan dizilere bakmanız. Çünkü en yakın yayınlanan onlar. :)

      Sil
  32. Yanıtlar
    1. Türkçe alt yazılı izlemenizi tavsiye ederim. :)

      Sil
  33. Tamra adası vardı. Yanılmıyorsam Türkçe dublajlı idi.

    YanıtlaSil
  34. Kingdom 2019 Netflix Kore dizisi Türkçe dublajlı yayınlandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paralı kanalların dizilerini almıyorum listeme ama bilgi için teşekkür ederim. :)

      Sil
  35. sey bir dizi vardi kucuk oldugum icin pek hatirlamiyorum ama bir kiz vardi bebekken bir yere birakilmis galiba kraliyen aiylesindendi(muhtesem kralice degil) ve bir kiz daha bir de biraz buyumuslerdi saraydaki kiz cok kotu ve bencildi uzun zamandim ariyorum yardim ederseniz sevinirim ayrica dizi turkiyede yayinlaniyodu

    YanıtlaSil
  36. Hangi kanalda yayinlaniyordu

    YanıtlaSil
  37. Kanal7 kore dizisi yayınlamıyacak galiba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyada Kore dizisi izleyenler çok fazla eleştiriyor hatta bir şeyleri sorun edip izlemeyi bırakıyordu. Belki kanalı küstürmüştür kim bilir... :)

      Sil
  38. “Işığın prensesi” (Splendid Politics) TRT1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi çok hızlısınız ben pazartesiden bu yana afişi koymaya üşeniyorum siz kontrol edip yazmışsınız. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  39. Sevgili cennetindoguşu yorumunda link olduğu için yayınlamıyorum. Yorum yaptığın kutunun üstünde bulunan kuralar kısmında yazdığı gibi "link" verilen yorumları yayınlamıyorum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  40. türkce olarak büyük kral gwanggetoyu nerden izleye bilirim alt yazısız nerden ve nasıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulamazsınız. Zaman aşımına uğramış Türkçe dublaj ya telif olarak ya da yükleyen sitenin kapanmasından dolayı uzak doğu dizileri siliniyor. Alt yazılı olarak izlemeniz gerekir. :)

      Sil
  41. Love alarmında dublajı var ama 2 sezon gelmedi 2020nin orlarınd çıkıcakmış

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)