Hayalimde ki Ev

Çoğumuzun gibi benimde elime bir dekorasyon kataloğu geçtiğinde ilk yaptığım şey kafamda ev tasarlamaktır.Bir sürü ev dekore ederim,kendi kendime aksesuarlar seçerim evimin büyük ya da küçük olduğunu hayal ederim.Saatlerce kombinasyon yaparım.Yani yaparım da yaparım.Bu gün yine canım sıkıldı ve internet üzerinden kendi kendime ev tasarladım.Bunun üzerine neden bunu sizlerle paylaşmıyorum diye düşündüm ve paylaşmaya karar verdim.
Öncelikle çok sakin ve sadelik kaldıran bir kişiliğe sahibim.Genel olarak mat ve klasik tarzda şeylerden hoşlanıyorum..Hoşuma giden şeylere baktığımda vintage/retro tarzı ve soluk renklerden oluşan şeyleri seçmiş oluyorum.
Hayalime gelince;
Ben evleniyormuşum (tövbe de Zuzu) ilk defa kendime ait evim olacakmış,eşya almak için bir yere gitmişiz,orada damat tarafı da demiş ki (Bak bak) -''Kızım istediğin tarzda evini döşe hepsi kabulümüzdür.''(Evlilik arifesinde hangi aile karışmaz ki?) bunun üzerine bende evimi oluşturmaya başlamışım.Evim iki oda bir salon olsun  şimdilik çocuğum olunca  başka eve geçerim. :D
***
Önce salonumu seçmek istiyorum;
Salonum country tarzda ve sade olsun istiyorum.Renk olarak en çok tercih edilen  renk bej renginin evime uyacağını düşünüyorum.Bu yüzden bu tarz bir salon seçiyorum.

Ardından mutfağa sıra geliyor;
Bir sürü mutfak görmüşüm ama hiç biri beni tatmin etmemiş.Bunun üzerine bende mutfak için tasarım istemişim.Mutfağımın beyaz tonlarda ve ahşap tarz olmasını istiyorum.Mutfak en çok kullanılan yer olduğu için dekor sade olsa da gereç ve aksesuar anlamında karışık olsun istiyorum.O yüzden bu mutfağı seçtim.
Sıra geldi yatak odasına,
Yine soluk ve sade renklerde ama hafif hafif dokunuşlarla hareketlenmiş bir oda istiyorum.
Yatağımın karyola olmasını istiyorum.Ayrıca bu benim gerçek hayalimdir.ALLAH izin verir evlenirsem yatağımın karyola olmasını istiyorum.Bu paylaşacağım fotoğraf benim gerçek hayalimde ki yatak odasına çok çok yakın.

Banyo önemli tabi;
Türk evlerinde çok zengin bir kişinin evi olmadıkça banyolar minicik oluyor.Hangi birimizin apartman dairesinde oda kadar büyük bir banyo var ki? Hele tuvaletler yani yazmak bile istemiyorum.Bu durumu göz ardı ederek benim evimde ki banyonun büyük olduğunu hayal ettim.Yine her zaman ki gibi soluk renklerde bir ahşap tür bir dekor seçtim.Fotoğrafta ki dekorasyonun güzelliğine bakar mısınız? Bir tarafta duş bölümü var bir tarafta keyif küveti ve ikisini de kapsayan bir duşa kabin.Millet yaşıyor,yaptırıyor arkadaş.

..ve son olarak;
Gelelim Türk evinin vazgeçilmezi koca salon dururken oturma odası sevdasına.10 evden 9 unda oturma odası muhakkak oluyor.O güzelim salon asla kullanılmadan modası geçip çöpe atılıyor.Ne hikmetse çok çok önemli bir misafir olmadıkça,o kutsal salona girmek yasaktır.Hatta öyledir ki bu kullanılmayan salonun çoğu evde petekleri bile yakılmaz.Özellikle çocuklu misafir gelmişse o salona çocukları sokmamak için  ev sahibi bin bir  takla atar.Açıkçası ben hak veriyorum  şu çocuk olayına.Bende olsam bende sokmak istemem.Çünkü kırma olayları var,birde zıp zıp zıplıyorlar filan  hoş değil.Bazı annelerde çok sorumsuz olduğu için ev sahibi için rahatsız saatler yaşanıyor.
***
Her neyse hayalime göre bu odanın  beyaz ama  biraz daha renkli olmasını istedim.Hatta tam karşısına minik bir televizyon olabilir.Zaten iki kişi olduğumuz için  ikili koltuk ve belki iki tanede tek kişilik  koltuk olabilir.Belki yerlerde yine renkli büyük büyük minderler de olabilir.
İşte hayalime göre böyle bir ev oluşturdum.Antre ve tuvalet için bir şey düşünemedim.Fakat büyük ihtimal tuvalet siyah tonlara yakın ve ya banyonun kombini bir tarzda olurdu.Yine aynı şekilde antre de banyo ahşap renginde bir dolap olurdu ve başka bir şey olmazdı.O dolap da sürgülü olurdu içerisinde bir tarafını ayakkabılar ve mont tarzı şeyleri asmak için kullanabilirdim. Diğer tarafını da kiler tarzı kullanabilirdim.
Gerçekten böyle hayaller insanın yenilenmesini sağlıyor.Fakat unutmamak gerekir ki hayaller ve hayatlar  diye bir durum söz konusu.Bu yüzden hayal kurarken fazla  kaptırmamak lazım.
Bir başka yazıda görüşmek üzere. 

Yorum Gönder

20 Yorumlar

  1. Hayalindeki ev çok güzelmiş ... Ben en çok mutfağinla oturma odasını beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ah benim olsa. Oturma odası rahat gözüküyor fotoğrafları kıyaslarsam bende onu seçerdim. :D

      Sil
  2. Salon cok guzel yatak odasina ve banyoya bayildim 😀😀 ama bn mutfakta hem renk olarak hemde mutfak gereclerinin sadeligindn yanayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatak odasına bende bayıldım hiç beklemiyordum öyle bir fotoğrafın karşıma çıkacağını. Mutfağın sıcak olması gerektiğini düşünürüm. Çünkü aileler genelde yemeklerde bir araya geliyorlar. Bu yüzden büyük bir mutfaksa, mutfağın karışık gözükmesinin daha iyi sıcaklık vereceğini düşünürüm.Hani yaşanmışlık hissini daha fazla etrafa yaydığı için.Diğer türlü katalog mutfağı gibi duruyor.:3

      Sil
  3. mutfak ve banyoyu beğendim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banyo efsane değil mi kimin eviyse çok şanslı, içim gitti banyoya. :D

      Sil
    2. Efsane hakikaten ben de çok beğendim. Benim olsa 7/24 oradayım :D

      Sil
  4. Oturma odasına bayildim :))))) İnşallah hayallerin gerçek olur :) *

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hepimizin hayali gerçek olur, teşekkür ederim. :*

      Sil
  5. mutfağa bayıldımmm harika keşke hepimize denk gelse öyle bir mutfak:))) ama hayaller... mesela ben kocaman bir kütüphane ve kütüphanenin bulunduğu bir çalışma odası isterdim ama hayaller Paris hayatlarr... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa! Bak kütüphaneyi bende çok istiyorum, hani kocaman olmasa bile bir duvarı boydan boya kaplayacak bir kütüphanem olmalı ve yazdığın gibi hayaller Paris hayatlar klasik Türk evi. :D

      Sil
  6. Evine bayıldım. Bende zaman zaman canım sıkıldıkça yapıyorum aynısını :) acaba komşun mu olsam ? Bloga yazsam mı bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ay yapsana vaktin varsa merak ederim. :D

      Sil
    2. :D bilgisayara geçer geçmez inşallah

      Sil
  7. Umarım gerçek olur hayallerin :)
    Hemen bende bir yazı patlatıcam hayalimle ilgili..

    Çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, cümlemizin... Yaz tabi ki bakalım senin hayalin nasılmış. :D

      Sil
  8. Bu tasarimlari hangi sitelerden yapiyorsunuz? Bu arada bende yatak odasina ve salona bayildim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yani anlamadım? Bende bayıldım ALLAH nasip etsin :D

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)