31 Ekim 2017 Salı

Ah Kalbim / Kumkum Bhagya (Hindistan)

Aslında ilk bölümünün yayınlandığı gün yazımı hazırlamış ve yazacaktım. Fakat sorunlar asla beni bırakmıyor. 2017 ciddi anlamda benim için sıkıntılı geçiyor şu yıl bitsin bir an önce başka şey istemem. Ben izlerken yazdığım için ilk bölümü izlerken de kağıt kalem elimde hem izlemiş, hem yazmıştım. Bu yüzden sonra ki bölümler değil ilk bölüme göre yazacağım yazımı.

Aslında bu dizi ile ilgili anım var. Ben ilk Hint dizisi izlediğim zamanlar bu dizinin bir video sitesinde kısacık bir bölümünü görmüştüm. Daha sonrasında birileri filan geldi unuttum gittim. Bir 15 (Geçmiş zaman emin değilim) 20 gün sonra aklıma düştü dizi. Bir gözlüklü kız diye sayfa sayfa gezip Bollywood hayranlarına sormuştum. Maalesef herkes bana gözlüklü kız deyince, Madubala'yı önermiş bende boynu bükük okumuştum. Kanal 7 son dizileri yayınlamadan önce aldık biz diye art arda fragman tanıtımı yapmıştı ya o zaman görüp işte yıllardır aradığım dizi diye sevinmiştim. Tabii yorumlarda bu dizi çok güzeldi filan diye yazanları görünce ayrı bir sinir olmuş, -''O zaman neden bana söylemediniz?'' yazmamak için kendimi zor tutmuştum. Gel zaman git zaman dizi sonunda başladı.

İlk etapta kızın dudaklarını, burnunu çok beğendim çok hoş duruyordu ama kaşları fazla dik alınmıştı bu da fazla sert gösteriyordu bundan hoşlanmadım. 2014'ü düşünürsek kaş stili o yıla uyumlu da değildi. (O yıllar yavaşça kaşlar kalınlaşmaya başlamıştı günümüzde ki kaşlardan bir tık inceydi ama düz kalındı.) Ve hala aynı kaş neden o kadar yukarı anlamadım. Ayrıca kızın kıyafet seçimi de güzeldi. Diğer yayınlanan dizilere kıyasla bu kıza tam formunda elbiseler verilmişti.

Aynı şekilde seçilen ev ve dekorlar daha çok ev hissi veriyordu. Daha sıcak daha yaşanmıştı. Kızın hoşlandığı adamdan hiç hoşlanmadım. Fakat saf, iyi biri gibi duruyordu. Fazla kuralcı fazla takıntılı adamlar sıkıcı olur. Dizi oyuncularıyla, konusuyla, kurgusuyla, seçilen mekanlarla çok iyiydi hiç bir sorun yoktu ama bir şey dikkatimi çekti. Bülbül ve Pragya kardeşlerin güzel ve çirkin kavramlarını. Dizi de güzel alımlı herkes tarafından tercih edilen kişi Bülbül karakteriydi, Pragya ise sinmiş kimse tarafından tercih edilmeyen Hindistan'a göre eş bulamayan bir kızdı. Pragya karakteri güzelken Bülbül o kadar güzel değildi. Oyuncu seçiminde böyle bir karakter varken Pragya karakterinden daha güzel bir kız seçilmesi gerekmez miydi? Yani Hint dizisi çok şey yapmıyorum ama işleyişi o kısımda inandırıcılığını yitirmişti benim için. En azından benim mantığıma uymuyordu ve tuhaf buldum.

İlk bölümlere göre başrol erkek çok etken değildi ama sonrasında bayağı bir göreceğimiz belliydi. Hikayenin kızın üzerinden başlaması hoşuma gitti. Özellikle bir kızın yaşayabileceği en kötü şeyi yaşattılar Pragya karakterine. Düğün esnasında düğünün iptal olması ve misafirlerine yaptığı konuşma beni çok etkiledi. Herhalde ilk bölümden aklımda en kalıcı sahne de o sahneydi. Başrol kadın karakterin o sahne de verdiği duygu sergilediği performans muazzamdı.

Dizi ismi konusunda kanal 7 her zaman ki gibi orta yaş annelerimizi hedef alarak basit ve akılda kalıcı bir isim seçmişlerdi. Bu yüzden ayrıca teşekkür ve tebriği hak ediyor kanal yönetimi. Son olarak dublaj için seçilen sesler çok uyumlu olmuştu. Bu konuda da isim kadar başarılı buldum. Uzun zamandır bana göre güzel Hint dizisi yoktu bu diziyi yayınlamaları güzel oldu. Denk gelirseniz mutlaka izleyin. Eminim seveceksiniz.

16 Ekim 2017 Pazartesi gününden itibaren her gün 21.30'da tekrarı ise 12.45'de kanal 7'de.


  Ah Kalbim (Twist of Fate,Kumkum Bhagya)

Tür: Melodram, Romantik
Yönetmenler: Sameer Kulkarni, Sharad Pandey
Senaristler: Anil Nagpal, Vikas Tiwari
Yapım: Balaji Telefilms
Yapımcı: Ekta Kapoor, Shobha Kapoor
Yayın Kanalı: Zee TV
Bölüm Sayısı: 961 (30 Ekim 2017 yayın bölümü ile)
Bölüm süresi: 21 dakika
Diller: Hintçe
Yayın Tarihi: 15 Nisan 2014 - (Devam Ediyor)
Konu:Zıt karakterleri ile dikkat çeken iki kız kardeşten en büyüğü Pragya’dır… Pragya kardeşinin aksine çok sorumluluk sahibidir. Annesinin onları ne kadar zor şartlar altında büyüttüğünün farkındadır. Annesi ve kardeşine baktığı için evlilik fikrine karşıdır. Bülbül’ün ise aklı bir karış havada, tek isteği güzel kıyafetler giyip gezmektir. Bülbül aynı zamanda Rockstar olan Abhi’nin hayranıdır. Onun konserine gider ve tanışma fırsatı yakalar. Pragya ise Abhi’nin kendini beğenmiş tavrından hiç hoşlanmaz ve kardeşine zarar vermesinden korkar. Ancak bu ikilinin yaşadıkları küçük tartışmalar, Abhi ve Pragya arasında yaşanacak büyük aşkın işareti olduğunun kimse farkında değildir
Kendisini kızlarına adayan Sarla’nın ise en büyük arzusu iki kızının mutlu bir evlilik yapmasıdır. Ancak Pragya bu konuda pek şanslı değildir. Bülbül güzelliği ile tüm herkesi etkilerken, Pragya onun gölgesinde kalır.(Konu kaynak: Kanal 7)
Oyuncular: 
Sriti Jha
Mrunal Thakur
Shabbir Ahluwalia
Daljeet Soundh
Supriya Shukla
Arjit Taneja
Shikha Singh
Leena Jumani
Nikhil Arya
Zareena Roshan Khan
Swati Anand
Anurag Sharma
Aditi Rathore
Ankit Mohan
Roma Lavani
Bobby Khanna
Shivani Soopuri
Gagan
Madhu Raja

4 yorum:

  1. Birkaç gündür benim de dikkatimi çekti. Ama çok entrikalı izleyesim gelmiyor. Karakterlerin birbirlerine acı çektirdiği diziler çok yorucu bence. Bu aralar üzerimde ev kızı modu var zaten vizeler başladı başlayacak ama tek istediğim dizi izlemek. Dört yıldır hiç ekran başına oturup dizi saati beklememiştim bu hafta nedense bir heves geldi. Ama yanlış zaman da gelmeseydi iyiydi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He ya vizeler değil mi lanet girsin vizelere benimde geldi gelecek oturdum dizi izliyorum hunharca. Evet ama Hint dizilerinin hepsi böyle adamların sistemi bu şekilde kurulmuş, bu şekilde oturmuş. :)

      Sil
  2. Ben hiç böyle entrikalı insanı sinir eden dizi izlemezdim. Buna bağımlı oldum çok kötü şekilde 😂😂 ama dizinin hala devam ettiğini duyunca üzüldüm açıkçası. güzel bir final olmayacak demektir bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef finalini göremeyeceğiz ama kanal 7 ne lkadar yayınlar bilmiyorum büyük ihtimal yarısında bitirir diziyi. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma